شناسهٔ خبر: 23635967 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقتدار ایران اسلامی، مرهون دوراندیشی رهبر انقلاب

فرمانده نیروی قدس سپاه جلوه گر شدن اقتدار داخلی را نیازمند تداوم تلاش و مجاهدت دانست و گفت: در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌های دشمنان را شکست داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

­سرلشکر سليماني : اقتدار ايران اسلامي مرهون دورانديشي مقام معظم رهبري استبه گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از سپاه نيوز: سردار قاسم سليماني در هجدهمين نشست عمومي «بصيرت؛ يادبود سومين سالگرد عروج آسماني شهيد مدافع حرم مهدي نوروزي« با قدرداني از دست‌اندرکاران تشکيل اين جلسه معنوي و گراميداشت سالگرد عمليات کربلاي 5 ، اين عمليات يکي از حساس‌ترين و سخت‌ترين عمليات هاي دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس در ميان همه دفاع‌ها و جهاد‌هايي که بعد از آن شکل گرفت ، سرآمد بود و رزمندگان دفاع مقدس ، اسوه و الگو بودند و اکنون نيز که جبهه مقاومت در سطح منطقه وسعت يافته است همچنان رزمندگان دوران دفاع مقدس اسوه‌ها و الگو‌هاي رزمندگان جبهه مقاومت هستند.
سردار سليماني با اشاره به تأثيرگذاري دوران دفاع مقدس بر جهاد و دفاع در عرصه‌ها و جبهه‌هاي بعدي و مشابهت اين امر با تأثيرگذاري انقلاب اسلامي و پايه‌گذاري اوليه آن از سوي امام راحل تصريح کرد : نورانيت امام راحل امروز در چهره و وجود رهبر بزرگوارمان متجلي است و مقام معظم رهبري در همه بياناتشان از امام راحل به شکل عجيبي ياد مي‌کنند.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران ادامه داد: امام امروز جامعه ما يعني مقام معظم رهبري يک جمله خاصي در مورد امام راحل دارند که مي‌فرمايند امام راحل بعد از حضرات معصومين سلام الله عليها بي‌نظير بودند و اين کلام مقام معظم رهبري کلام بسيار بزرگي است؛ يا ايشان در جمله‌اي ديگر فرمودند «اين انقلاب بي‌نام خميني در هيچ جاي جهان شناخته‌شده نيست».
وي با بيان اينکه دفاع مقدس هم درخششي مشابه پايه‌گذاري انقلاب اسلامي از سوي امام راحل را دارد، گفت: در جريان عمليات کربلاي 5 من با لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) در غرب کانال ماهيگيري بودم و برادر مرتضي قرباني هم با لشکر 25 کربلا حضور داشتند؛ صحنه‌هاي عجيبي بود؛ در اين عمليات در هر متري براي دفاع از کشور شهيد داديم.
سردار سليماني افزود: من وقتي صحنه نابخردانه آن نادان در آتش‌زدن پرچم ايران را ديدم خيلي دلم سوخت؛ گفتم‌ اي کاش به‌جاي پرچم من را (نه تصوير من را) بلکه من را ده بار آتش مي‌زد؛ چرا که ما براي سرافرازي اين پرچم در هر قله‌اي ده شهيد داده‌ايم.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با بيان اينکه دفاع مقدس مکمل انقلاب بود، تصريح کرد: کاربرد کلمه «مقدس» در مورد جنگ 8 ساله به دليل شکل‌گيري و وقوع اتفاقات آن است که منشأ آن‌ها اخلاص بود و موجب شد تحول عظيمي در صحنه مقاومت ايجاد شود که نمونه آن همين جنگ متحيرکننده‌اي است که شکست در آن مي‌توانست تاريخ منطقه و مسير دنيا را عوض کند و در زمره خطرناک‌ترين حوادث بود.
وي افزود: در اين حادثه ، گروه‌هاي تکفيري چه با نام داعش و چه با نام‌هاي ديگر، ترسناک‌تر از هر گروه ديگري ظاهر شدند؛ آن‌ها نزديک به 7 هزار انتحاري در درون خود داشتند؛ آن‌ها انتحاري اعتقادي بودند؛ بعضي‌ها مي‌گويند آن‌ها را شست‌و شوي مغزي داده بودند يا دارويي به آن‌ها خورانده بودند؛ نه، اينگونه نيست؛ در تاريخ هم مواردي مشابه وجود دارد؛ وقتي جنگ‌هاي «جمل» و «نهروان» را مطالعه مي‌کنيم مي‌بينيم که چه لجاجت‌هايي دربرابر قرآن ناطق علي(ع) وجود داشت.
سردار سليماني با بيان اينکه تمام دنيا مديون پيروزي فرزندان اين ملت و پيروزي تشيع بر جريان تکفيري‌هاست، اظهار کرد: منشأ اين پيروزي‌ها و اين تحولات، انسان بود؛ بصيرت فقط بُعد سياسي ندارد اگر فردي داراي پايه اعتقادي ضعيف باشد هر حرکت سياسي او را زمين‌گير مي‌کند. اما آن‌هايي که پايه‌هاي اعتقادي قوي دارند، نمي‌لرزند.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با بيان اينکه فتنه‌ها گاهي آنقدر نامشخص هستند که انسان به سادگي تشخيص نمي‌دهد و ناخودآگاه در دام فتنه مي‌افتد ، گفت : منشأ همه اين پيروزي‌ها و غلبه بر توطئه‌ها، بصيرت انسان‌هايي مانند شهيد نوروزي بود که امروز شما در سالگرد شهادت اين بزرگوار جلسه خود را با نام او برگزار کرده‌ايد.
وي با بيان اينکه انسان قابليت اين را دارد که جام جهان‌نماي خداوند شود، تصريح کرد: در زمانه ما خطوط روشن است؛ شايد حجتي که ديروز بر بزرگان ما بود، امروز حتي بر افراد عادي جامعه هم نيست؛ امروز دوست و دشمن مشخص است و جبهه حق و باطل به‌خوبي نمايان شده است.
سردار سليماني با اشاره به ايثار و فداکاري مدافعان حرم در جبهه‌هاي حق عليه باطل گفت: انسان اقداماتي را از اين مدافعان حرم چه در سوريه و چه در عراق مي‌ديد که ناخودآگاه مي‌خواست خود را به زمين بکشاند و پاي خالقان اين اقدامات را ببوسد.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران گفت : در عراق پدر مدافع حرمي را ديدم که پسرش شهيد شد، اما حاضر نشد جبهه دفاع از حرم و نبرد با دشمنان را ترک کند و در تشييع پيکر مطهر فرزندش شرکت جويد.
وي افزود: در داخل کشور ما نيز مدافعان حرم اغلب داوطلبانه اعزام شدند و در اين رابطه تبليغات حاکميتي نشد و رسانه‌ها و دولت ما خيلي به اين موضوع نپرداختند، اما افراد زيادي از نوجوان تا پيرمرد با اصرار و التماس توانستند از خانواده و وابستگان خود رضايتنامه بگيرند تا کسي مانع آن‌ها نشود.
سردار سليماني با بيان اينکه بصيرت به معناي تشخيص دقيق است، گفت: ما چه تصوري براي خود در نظر گرفته‌ايم، آيا مي‌خواهيم عمرمان را فداي راه حق کنيم يا در جهت باطل بهره ببريم؟ برنده کسي است که راه حق را انتخاب مي‌کند و همه چيز خود را فداي اين راه مي‌کند؛ هم شهداي ديروز و هم شهداي امروز ما اين کار را کردند و پيروزي‌هاي بزرگي را براي اسلام، تشيع، نظام، ملت و حتي جهان به ارمغان آورده‌اند.
وي ادامه داد: در عمليات بدر حتي از رودخانه دجله هم عبور کرديم و شهيد باکري در آن طرف دجله شهيد شد؛ فکر مي‌کردم که اگر جنگ با اين سرعت به پيروزي تبديل مي شد، چه اتفاقي مي‌افتاد؟ چقدر آن‌وقت دعا مي‌کرديم و چقدر مادران شهدا دعا مي‌کردند تا ما پيروز شويم و امام(ره) نيز اين پيروزي و رسيدن به قدس از کربلا را براي ما ترسيم کرده بود؛ اما آن روز آن پيروزي اتفاق نيفتاد و اين در حالي بود که اين موضوع دعاي اجابت‌شده‌اي نبود؛ چرا که نمي‌شود خداوند دعا‌هاي اين انسان‌هاي دلسوخته و مخلص را نپذيرد.
سردار سليماني گفت: من مي‌گويم اگر خداوند ما را در کربلاي 5 به بغداد مي‌رساند ممکن بود مانند دادن يک تکه گوشت به دست طفلي باشد که او را خفه مي‌کند؛ اما خداوند وقتي به ما اين پيروزي را عنايت فرمود که امکان هضم آن را داشتيم. ديديم که خداوند چگونه دعا‌هاي دلسوختگان ما را در صحنه عراق محقق گرداند و چگونه صدام را ذليلانه مجازات کرد.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با بيان اينکه هيچ منبع بصيرتي بالاتر از وصيت نامه امام(ره) نيست ، اظهار کرد: فردي وقتي انساني را دوست دارد در عمل به وصيت او اهتمام مي‌ورزد. اميرالمؤمنين علي (ع) وصيت نامه بلندي خطاب به امام مجتبي (ع) دارد که دستورالعمل تربيتي است و ما به‌عنوان شيعه از آن غافل هستيم يا نامه اميرالمؤمنين به مالک‌اشتر به‌عنوان فرمانرواي مصر يک سند حکومت داري است که چنانچه ما آن را نصب‌العين خود کرده بوديم امروز جامعه ما به‌گونه‌اي ديگر بود.
وي ادامه داد: خيلي کار خوبي بود که نامه اميرالمؤمينن به مالک‌اشتر را به‌عنوان سند در سازمان ملل ثبت کرديم، اما اين اهتمام را نداشتيم که اين نامه را سند جاري حکومتداري کنيم.
سردار سليماني با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري مبني بر توجه به وصاياي امام(ره) و شهدا گفت: امام(ره) در وصيت‌نامه خود ما را به مسئله انقلاب و حفظ انقلاب و آفت‌هاي انقلاب توجه جدي مي‌دهند و اين مسئله چه در بُعد تربيتي و چه در بُعد حکومتداري براي کشورمان بسيار مهم است.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با اشاره به موضوع اقتدار نظام در ابعاد بيروني و داخلي گفت: اقتدار نظام در بُعد بيروني به بهترين وجه محقق شده است؛ امروز ما بسياري از توطئه‌هاي دشمنان را به سبب رهبري حکيمانه رهبرمان شکست داده‌ايم و من بايد تأکيد کنم که دليل حقيقي اين پيروزي‌ها و آن چيزي که نقش محوري و اساسي در اين پيروزي‌ها داشت بدون گفتار‌هاي تشريفاتي، رهبري حکيمانه مقام معظم رهبري بود.
وي گفت: ما به‌خاطر يک جريان به فلسطين کمک نمي‌کنيم بلکه حمايت ما از مردم فلسطين به سبب انجام وظيفه ديني و انقلابي و مقابله با رژيم صهيونيستي است.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به پيروزي محور مقاومت در جبهه سوريه و اهميت بالاي اين پيروزي گفت: تصور پيروزي در سوريه با هيچ حادثه‌اي قابل مقايسه نبود؛ هم از حيث بزرگي توطئه و هم از حيث کساني که در پشت اين توطئه قرار گرفته بودند.
سردار سليماني با بيان اينکه گاهي آدم‌هاي بزرگ ما حرف‌هاي خطاآلود استراتژيک مي‌زنند تصريح کرد: مي‌گويند ما چرا در سوريه نبرد کرديم؟ خوب، به اين سبب که يک رژيم گمراه و گستاخي همچون رژيم صهيونيستي با دارا بودن بيش از 300 کلاهک هسته‌اي و با استراتژي جنگ پيش‌دستانه، هر توانايي را قبل از فعليت يافتن نابود و بمباران مي‌کند؛ اما امروز جمهوري اسلامي با عزت و اقتدار در برابر چنين رژيمي ايستاده است و دليل آن علاوه بر سربازان نژادي خود در درون کشور، سربازان ديگري هستند که در نقاط ديگر، اين دشمن را متوقف کرده‌اند.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با بيان اينکه گلوله برفي گروه‌هاي تروريستي تکفيري در سوريه شکل گرفت و با اشغال 70 درصد از خاک اين کشور به عراق نيز رسيدند و تا نزديکي بغداد پيش رفتند و تبديل به بهمن و هيولا شدند، گفت: يک زلزله 5 ريشتري، يک شبِ تهران را به هم مي‌ريزد؛ خوب تصور کنيد داعش وارد کشور ما مي‌شد؛ اين چه عقلي است؟
وي ادامه داد: روزي در بغداد فردي با من تماس گرفت و گفت فلاني آيا شما به فکر بصره هستيد؟ در نزديک بصره 100 نفر از اعضاي داعش حضور دارند؛ من خطاب به آن فرد گفتم که بصره بيش از 2 ميليون جمعيت دارد؛ بنابراين خوف جامعه را فرو مي‌ريزاند.
سردار سليماني با بيان اينکه پيروزي محور مقاومت بر جريانات تروريستي تکفيري در عراق و سوريه هم براي همه مردم جهان و منطقه و هم براي مردم خودمان بود، گفت: اگر آن فداکاري‌ها نمي‌شد، امروز در خيابان‌هاي ما چه اتفاقاتي مي‌افتاد؟ من صحنه‌هاي عجيب زيادي ديدم از آنچه در سنجار گذشت تا اتفاقاتي که در مناطق ديگر افتاد؛ 2 هزار جوان بيگناه را در نزديکي يک رودخانه در يک روز سربريدند، خوب اگر اين هيولا به ايران مي‌رسيد چه بلايي سر اين کشور مي‌آمد؟ در هر حال خداوند ما را پيروز گرداند.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران خنثي شدن ارهاب ساخته شده به دست امريکا با مقابله جمهوري اسلامي را مهم‌ترين دستاورد سياست خارجي کشور دانست و گفت: با پيروزي محور مقاومت بر گروه‌هاي تروريستي و تکفيري، جهان نفس کشيد و اين پيروزي از لحاظ انساني قابل قيمت‌گذاري نيست؛ کساني که به لحاظ انساني براي يک حادثه شمع روشن مي‌کنند آيا نمي‌ديدند در بازار‌هاي عراق کاميوني از مواد منفجره مي‌ترکيد و زنان و مردان بسياري را مي‌کشت؟ چرا توجه نمي‌کنيد چرا مي‌گذاريد مردمان دچار تصورات ديگري شوند. اين خيانت است.
وي تأکيد کرد: به هر ترتيب ما در بُعد بيروني مقتدريم و همه توطئه‌هاي دشمنان را شکست داده‌ايم و به لطف خداوند شکست مي‌دهيم؛ امروز جبهه مقاومت بيش از هر زمان ديگري وسعت يافته است.
سردار سليماني در ادامه با اشاره به بُعد اقتدار داخلي نظام که داراي وجوه متعددي است ، اظهار کرد: براي جلوه‌گر شدن اقتدار داخلي نظام نياز به تلاش و مجاهدت و فداکاري و وقف عمر است؛ امروز اين جمع که حفاظت اطلاعات قوه قضائيه است بايد جزو انقلابي‌ترين جريانات دستگاه قضايي باشد. کسي که بُعد ديني‌اش قوي نباشد چگونه مي‌خواهد حفاظت کند؟ چرا جنگ ما را «مقدس» مي‌نامند؟ چون باکري و خرازي و زين‌الدين مقدس بودند؛ اگر اين‌ها مقدس نبودند جنگ، «مقدس» نمي‌شد.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران ادامه داد: اگر مي‌خواهيم در اين ساختار اثرگذار شويم بايد از خودمان عبور کنيم؛ اگر عبور کرديم مانند شهدا مي‌شويم؛ شهداي ما چرا اين پيروزي‌ها را به وجود آوردند؟ چون خود را در خود حل کردند.
وي تصريح کرد: اگر از من تعريف کردند و گفتند «مالک‌اشتر» و من باورم شد؛ سقوط مي‌کنم، اما اگر در درون خودم ذليل شدم خداوند مرا بزرگ مي‌گرداند.
سردار سليماني افزود: بنابراين براي ارتقاي نظام بايد عمرمان را وقف کنيم و چنانچه عمرمان را وقف کرديم ديگر غافل نمي‌شويم.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با اشاره به مشخص بودن «منزه بودن و پاکي مقام معظم رهبري» گفت: همان‌طور که ديروز دشمنان امام(ره) نتوانستند در موضوعي امام(ره) را مذمت کنند امروز هم در همين حوادث و حوادثي که اتفاق مي‌افتد حتي آدم‌هاي مريض هم نمي‌توانند مقام معظم رهبري را در موضوعي مذمت کنند.
وي با اشاره به تأثير بزرگ مقام معظم رهبري در ايجاد اقتدار براي کشور بيان کرد: وقتي رهبران کشور‌ها به ملاقات رهبر ما مي‌آيند، بيان، بينش و دورانديشي مقام معظم رهبري بر آن‌ها تأثير مي‌گذارد و برداشت آن‌ها از رهبر ما به اقتدار ما در همه سطوح مي‌افزايد.
سردار سليماني گفت: اين در حالي است که امروز رئيس جمهور امريکا که به لحاظ ذخيره ارزي بزرگترين و قدرتمندترين کشور است، يک کاباره‌دار است. زماني يکي از مقامات کشور‌ها نزد «ملک‌عبدالله» پادشاه سعودي رفته و پس از آن با «ملک سلمان» ديدار کرده بود. اين فرد بعد از آن ديدار‌ها گفت که يک ساعت نشستم و نفهميدم آن‌ها چه مي‌گويند.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با اشاره به تأثير دلبستگي و حمايت ملت از نظام در اقتدار دروني کشور گفت: رفتار و گفتار و قضاوت و حمايت و وعده‌هايي که مسئولان به مردم مي‌دهند و ميزان رضايتمندي مردم يک وجه مهم اقتدار نظام است. اين جمله امام که فرمود «ملت ايران که جانم فداي آنهاست» جمله خيلي بزرگي است؛ امام(ره) اهل غلو نبود. انصافاً اين حوادث را ببينيد؛ ببينيد ما چطور ظرفمان کم است، اما مردم مانند موج برغم بي‌محبتي‌ها مي‌آيند؛ اين همه شهيد دادند، اما يک سوال نکردند؛ اين سرمايه بزرگي است و منشأ اقتدار ماست.
وي در ادامه خطاب به حضار گفت: شما قبل از آنکه از قاضي مراقبت کنيد از متقاضي مراقبت کنيد و ببينيد با او چه برخوردي صورت مي‌گيرد؛ اگر ما فردي را با يک ديد مثبت از محکمه قضايي حکومت اسلامي برگردانيم، بسيار اثرگذار است.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران تأکيد کرد: چنانچه قدرت نظام ما در خدمت به مردم در ابعاد قضايي و اقتصادي تقويت شود ، اگر همه دنيا عليه ما توطئه کند نمي‌توانند کاري را از پيش ببرند چرا که آنگاه ايران 80 ميليون سرباز خواهد داشت.
وي گفت: شما به‌عنوان مراقبين در قوه با اهميت قضائيه که اثر جدي بر اقتدار کشور و رضايتمندي مردم دارد، نقش حساس و مهمي داريد.
سردار سليماني خاطرنشان کرد: امروز قرار گرفتن نام رئيس قوه قضائيه در فهرست تحريمي آمريکا يک افتخار است و به سبب دفاع ايشان از نظام است. همچنين هجمه‌هايي که نادانان در داخل و خارج به ايشان نيز مي‌برند مؤيد همين موضوع است.

نظر شما