شناسهٔ خبر: 23616077 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بودجه بهزیستی تهران جهت پیشگیری از اعتیاد باید افزایش پیدا کند

R7840/P1357/S6,60/CT11

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی گفت: افراد تحت پوشش طرح پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی نسبت به مدّت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حمیدرضا شمسی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی موادمخدر که با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران و دیگر اعضاء در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به خدمات ارائه شده بهزیستی در حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در حوزه پیشگیری، مصون‌سازی کودکان در مقابل موادمخدر در 19 مهدکودک استان اجرا شده، در 4 مهدکودک طرح سریع و در 146 محیط روستایی، آموزشی و نظامی آموزش ارائه شده است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون 88 محله شهری، 26 محله روستایی و 19 مهدکودک با 26 هزار و 500 نفر تحت پوشش قرار گرفتند که نسبت به مدّت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی افزود: در سال 95، از ردیف بودجه اختصاص یافته 304 میلیون تومان دریافت شده که طبق سرانه جمعیت در تهران به ازای هر نفر مبلغ 226 ریال را شامل می‌شده است.

شمسی در ادامه با اشاره به کاهش بودجه در سال 96 برای اجرای طرح پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: متأسفانه در سال 96 این میزان اعتبار کاهش یافته که با توجه به جمعیت 13 میلیونی تهران، به ازای هر نفر 77 ریال است که ردیف بودجه بسیار کمی است و باید درصدد هستیم این رقم را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در کل 7 جلسه با اعضای شورای هماهنگی مواد مخدر، 65 مصوبه داشتیم، که 4 مصوبه در حوزه پیشگیری و در مجموع 90درصد مربوط به ماده 16 یعنی معتادان متجاهر بوده که نشان می‌دهد باید مصوبات دیگر را نیز افزایش داد.

انتهای پیام/ح

نظر شما