شناسهٔ خبر: 23597893 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح رعد هفت با متلاشی شدن 43 باند سارقان با موفقیت اجرا شد

رئیس پلیس پایتخت: طرح رعد هفت با ورود به 273 مخفیگاه سارقین و متلاشی شدن 43 باند با موفقیت اجرا شد.

صاحب‌خبر -
سردار حسین رحیمی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: این طرح در 48 ساعت گذشته با همکاری همه کلانتری های شهر تهران اجرا شد و ماموران توانستند 43 باند را متلاشی کنند.
وی افزود: از جمله این 43 باند ؛ 19 باند سارقین لوازم خودرو ، 4 باند حرفه ای سارقین خودرو ، 13 باند سارقین منزل و 7 باند سارقین اماکن خصوصی هستند که 403 سارق در این زمینه دستگیر شدند.
وی گفت: در این طرح 103 کیلوگرم انواع مواد مخدر از 220 خرده فروش کشف شد که 90 کیلوگرم آن مربوط به خودروی بود که در حال انتقال سیفی از جنوب کشور به بازار میوه تربار تهران بود.
سردار رحیمی اضافه کرد: همچنین 120 خودرو و 53 موتورسیکلت و 30 دوچرخه در این مدت کشف شد.
وی افزود: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه حدود 70 میلیارد ریال بوده است.
سردار رحیمی درباره کشف کالای قاچاق گفت : در 48 ساعت اخیر ده ها هزار قرص ، آمپول ، 172 طاق پارچه ، 2 هزار و 200 دست پوشاک و مقادیری لوازم خودرو که قاچاقچیان قصد توزیع آن را داشتند ، با حضور بموقع ماموران این کالاهای قاچاق ضبط شد.
وی افزود: ارزش ریالی این اموال قاچاق مکشوفه 50 میلیارد ریال بوده است.
سردار رحیمی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای مراحل طرح رعد تاکنون 5 درصد کاهش وقوع جرایم را داشتیم و 10 درصد نیز کشفیات افزایش پیدا کرده است.


اینکه همه بتوانند وارد محدوده طرح ترافیک بشوند، منطقی نیست
رئیس پلیس پایتخت گفت: اینکه مسئولان شهرداری می‌گویند همه شهروندان بتوانند وارد محدوده طرح ترافیک بشوند حرف منطقی نیست، چون بستر‌ها و ابزار لازم را نداریم.
سردار حسین رحیمی امروز در حاشیه اجرای طرح رعد ۷ در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت:​ طرحی که برای ورود به طرح ترافیک اجرا خواهد شد با آن چیزی که ابتدای امر از سوی مسئولان شهرداری مطرح شد، بسیار متفاوت است.
وی گفت:​ اجرای طرح ترافیک باید موجب کاهش ترافیک و کاهش آلودگی شود و طرح جدیدی را که شهرداری تهران ارائه کرده بود موجب می‌شد ۴ تا ۵ میلیون خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شود.
رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: مخالف آن نیستیم که همه شهروندان وارد طرح ترافیک شوند، اما معابر شهری ما در مرکز پایتخت شرایط لازم را ندارد و این موضوع مشکلات فراوانی را بوجود می‌آورد.
وی گفت: باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود و آن وقت پیشنهاد‌های جدید مورد بررسی قرار گیرد و امیدواریم در سال‌های آتی مشکلات طرح ترافیک را برطرف کنیم و طرح ترافیک کامل و بدون نقص اجرا شود.
 

نظر شما