شناسهٔ خبر: 23595274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تله سور گزارش داد:

«آتش و خشم»، آتشی که به جان ترامپ و خانواده اش افتاد

به دنبال انتشار کتاب «آتش و خشم»، سرنوشت شومی برای خانواده ترامپ پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه تله سور ونزوئلا در گزارشی نوشت: انتشار کتاب «آتش و خشم» به قلم «مایکل وولف» که همزمان با پایان اولین سالگرد ریاست جمهوری ترامپ صورت گرفت، به راستی آتش و خشمی را در دولت واشنگتن به راه انداخت.

حتی قبل از اینکه یک نسخه از آن به فروش برسد، این کتاب به صورت آنلاین پرفروش شد.

وکلای ترامپ تلاش بیهوده ای داشتند تا از طریق تهدید به اقدام قانونی، مانع از این کار شوند اما ناشران حتی آن را زودتر از موعد از پیش اعلام شده، منتشر کردند.

کنسرو کرمی که باز شد

این کتاب به وضوح کنسروی کرمی را که اکنون رئیس جمهور مصرف می کند؛ باز کرد (چوب در لانه زنبور کرد)، که محتویات آن بسیار خجالت آور بود.

این کتاب پرده های بین رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزات انتخاباتی پیشین رئیس جمهور و «استیو بنن» استراتژیست کاخ سفید را برداشت و همچنین یک کاتالوگ واقعی از اظهارات متقابل و متضاد را فاش کرد.

اما رئیس جمهور و مدافعان او در کاخ سفید همچنان این کتاب را «فانتزی»، «فریبنده» و «پر از دروغ» می دانند.

وولف تاکید دارد که پایه کتاب او، متشکل از 200 مصاحبه ای است که چند ماه پیش با برخی از دوستان اصلی رئیس جمهور و همکاران او در کاخ سفید انجام داده است، اما رئیس جمهور اصرار دارد که او فقط یک «متقلب» است که «دروغ پردازی» می کند.

حیاط خلوت

حامیان رئیس جمهور همچنان در کنار او ایستاده اند در حالی که منتقدانش بر روی هر کلمه نوشته شده در این کتاب متمرکز شده اند.

بنن به دلیل آنچه که وولف نوشته بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و به سرعت از تالار شهر سیاسی جمهوری خواهان به حیاط خلوت زیرزمین افتاد.

اولا او حمایت مالی سرمایه گذاران اصلی در خبرگزاری اش (بریتبارت) را از دست داد. این اقدام، علی رغم صدور یک بیانیه ضعیف که به نظر می رسد تلاش داشت وولف را به سوء برداشت از اظهارات بنن در مورد «دونالد جونیور» پسر ترامپ کند، رخ داد.

تناسب برای حضور در کاخ سفید؟

این کتاب در مورد تناسب روحی و روانی ترامپ برای ریاست جمهوری مطرح شد - و به طور طبیعی، همه مردان و زنان اطراف رئیس جمهور اصرار دارند که او در واقع یک فرد هوشمند است، البته رئیس جمهور خودش می گوید که او فقط یک هوشمند نیست، بلکه یک نابغه فوق العاده است.

مردم در زمینه ارزیابی رفتار انسانی اینگونه استدلال می کنند که آخرین چیزی که یک فرد هوشمند انجام می دهد این است که در مورد هوشمند بودن خودش شگفت زده شود. ناظران سیاسی باهوش همچنین به این نکته اشاره می کنند که هیچ رییس جمهور ی نباید به هر گونه انتقادی از هر منبعی آن گونه که ترامپ پاسخ می دهد، پاسخگو باشد.

با این حال، در همه آنچه که از کتاب برآمده است، هیچ چیز جدیدی در مورد این رئیس جمهور وجود نداشته است، تنها صداهای محو و آرام اطراف او، به فریادی مبدل شده اند و نویسنده نقل قول های واقعی 100 درصد از افرادی که در اطراف او هستند از جمله اعضای خانواده اش را در یک کتاب جمع کرده است.

بنن سال گذشته خودش در مطبوعات ایالات متحده نقل کرده است، یکی از ترس های اصلی او این بود که دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ می تواند به سرعت توسط متمم 25 قانون اساسی آمریکا به سرانجام نرسد. این متمم اجازه می دهد تا معاون رئیس جمهور و اکثریت کابینه اگر که ببینند او صلاحیت انجام وظایف خود را ندارد، به خلع او از قدرت رای بدهند.

اثرات نامطلوب

ترامپ در حال حاضر زمان بسیار سختی را در تلاش برای کاهش آسیب هایی که این کتاب می تواند بر عملکرد حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ماه نوامبر داشته باشد، سپری می کند.

این امر می تواند همچنان خشم او را افزایش دهد و او را به خودسوزی سوق دهد، اما هنوز مشخص نیست که تا چه حد بر پایگاه های حمایتی وی تاثیر می گذارد.

ترامپ شروع به احساس آتش و خشم واقعی می کند، زمانی که هواداران او احساس کنند او ناامید شده یا به آنها خیانت می کند - مثل اینکه اگر و یا زمانی که لایحه اصلاح مالیاتی او به عنوان «هدیه کریسمس»، منجر به پیامدهای منفی برای حامیان فقیر او شود.

یا زمانی که اقدام او علیه طرح بهداشت و درمانی اوباما موسوم به «اوباما کر» تاثیرگذاری منفی خود را بر زندگی حامیان فقیر و متوسط او بگذارد.

البته این اتفاق به نتایج تحقیقات مولر و کنگره هم بستگی دارد؛ به ویژه اگر - همانطور که قبلا اعلام شده بود - بنن تصمیم بگیرد با تحقیقات همکاری کند.

سرنوشت شوم ریاست جمهوری

در همین حال، پیش بینی های شدیدی در مورد سرنوشت شوم رئیس جمهور ارائه می شود.

نتایج سیاسی چاپ این کتاب طولانی خواهد بود.

همچنین این واقعیت وجود دارد که وولف - که همچنین زندگینامه «روبرت مرداک» غول رسانه ای را نگاشته است - تمام ترفندهای تبلیغاتی پیش از چاپ خود را برای اثبات کار خودش به کار گیرد.

او حتی در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده است که کتاب او در نهایت به سرنگونی ترامپ منتهی خواهد شد.

ناچیز انگاری شدید؟

آتش و خشم میلیون ها دلار درآمد برای وولف خواهد داشت، اما کسانی که بهتر می دانند واشنگتن چگونه کار می کند و این که آمریکای راستگرا تا چه حد به ترامپ در کاخ سفید نیاز دارد، اصرار می کنند که نویسنده به شدت توانایی رئیس جمهور در غلبه بر مخالفانش را دست کم گرفته است.

ترامپ مجددا (با بنن) نشان داده است که او می تواند به راحتی دوستان را به دشمنان تبدیل کنند.

پاسخ سریع او به گمانه زنی ها در مورد کاندیداتوری «اپرا وینفری» در انتخابات 2020 نشان می دهد که او تا چه حد با سرعت می تواند کاری را برعکس انجام دهد.

خون همیشه غلیظ تر از آب است

رئیس جمهور جمهوری خواه بیش از همه از اظهارات بنن در این خصوص خشمگین شد که نشست پیش از انتخابات در برج ترامپ در تلاش برای «توطئه» علیه «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات انجام گرفت.

او همچنین به این دلیل خشمگین شد که بنن اعلام کرده بود که «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات تبانی روسیه و ترامپ در انتخابات 2016، «جارد کوشنر» داماد ترامپ را به پولشویی متهم کرده است.

همچنین ادعاهایی در مورد تلاش ها برای تبدیل «ایوانکا» دختر بزرگ ترامپ به «نخستین رئیس جمهور زن»  مطرح شده است.

اظهارات بنن به درستی عبور از خطوط قرمز ریاست جمهوری است.

نتایج انتشار این کتاب نشان می دهد که چگونه یک خانواده سیاسی می تواند توسط آتشی که توسط دوستان و دشمنان به راه افتاده، خشن و خشمگین شود.

خانواده اول آمریکا ترجیح می داد این کتاب را پشت پرده های آهنین کاخ سفید نگاه دارد. اما صرف نظر از رسم آتشی که نویسنده به راه انداخته، سخنان و اقدامات رئیس جمهور در دفاع از خانواده اش دوباره ثابت کرده است که خون همیشه غلیظ تر از آب است!

 

انتهای پیام

نظر شما