شناسهٔ خبر: 23581849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استراتژیست ارشدسابق ترامپ برای شهادت درکنگره درباره روسیه وکیل گرفت

تهران - ایرنا - روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد:«استیو بنن»استراتژیست ارشدسابق دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که خود را آماده شهادت در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان درباره تحقیقات روسیه می کند، «ویلیام بورک» وکیل سرشناس را استخدام کرده است.

صاحب‌خبر -

این روزنامه آمریکایی روز دوشنبه این مطلب را به نقل از یکی از افراد مطلع از این موضوع گزارش کرد و افزود: بنن قبلا تاکید داشت که به وکیل نیاز ندارد زیرا تحقیقات چندگانه درباره تبانی احتمالی کمپین ترامپ با روسیه در جریان کمپین انتخاباتی سال 2016 ربطی به وی ندارد.
اما درهفته های گذشته کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که مشغول تحقیقات درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات امریکا است از بنن خواسته است در مقابل این کمیته شهادت دهد.
تارنمای دیلی بیست نخست گزارش داد که بنن، ویلیام بورک را به عنوان وکیل استخدام کرده است. بورک از مدیران شرکت «کوین امائوئل» است و قبلا وکالت برخی دیگر از اعضای کلیدی کمپین ترامپ و کارکنان کاخ سفید از جمله «رینس پریباس» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید و«دونالد مک گان» مشاور کاخ سفید را برعهده داشته است.
فرد مطلع ازاین تصمیم بنن اظهار داشت که نمایندگی بورک، به شهادت در کنگره محدود می شود وشامل آمادگی بنن برای صحبت با «رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیقات روسیه نمی شود.
بنن که پیشتر از اعضای مهم محافل نزدیک به ترامپ بود و چندی پیش از پست خود به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید اخراج شد، به تازگی به دنبال اظهارات انتقادآمیزش علیه ترامپ از پست خود به عنوان ریاست اجرایی شبکه رسانه های بریت بارت نیوز کناره گیری کرد.
اظهارات وی در کتابی علیه ترامپ به نام «آتش و خشم» خشم کاخ سفید را برانگیخت. بنن در این کتاب که توسط «مایک وولف »نگاشته شد گفت اقدام پسر ترامپ در پذیرش دیدار با وکیل روس در ژوئن 2016 که در آن اطلاعات مخربی درباره «هیلاری کلینتون»نامزد وقت دمکرات ها اده شد ،«خیانت آمیز» بوده است.
بعد از انتشار این کتاب، بنن از اظهارات خود ابراز ندامت کرد و گفت انتقاد وی متوجه «پل مانافورت» رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ بوده که در این نشست شرکت داشته است. وی با عقب نشینی از مواضع قبلی خود، پسر ترامپ را یک «وطن پرست» خواند.
به گزارش ایرنا، مایک وولف هفته گذشته کتابی را با عنوان خشم و آتش منتشر کرد که در آن درباره سلامت روانی و ثبات شخصیتی ترامپ اظهار تردید شده است.
بنن در بیانیه ای که روز یکشنبه در اختیار رسانه ها قرار داد، بابت اظهاراتی که وولف نویسنده کتاب خشم و آتش به نقل از وی به «ایوانکا ترامپ» دختر رییس جمهوری آمریکا و دامادش «جرد کوشنر» نسبت داده بود، عذرخواهی نکرد.
وی در بیانیه خود تصریح کرده است که منظور از صحبت های او پل مانافورت مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ بوده است و نه شخص دونالد ترامپ.
بنن پیشتر گفته بود که ایوانکا و همسرش سرنخ تمام تصمیم های بد هستند.
وی در این زمینه گفت: ایوانکا منبع مشاوره های بد در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود.
وی همچنین دختر ترامپ را به دلیل نحوه مدیریت انتخابات اخیر سنا برای کرسی ایالت آلاباما محکوم کرد .
بنن همچنین ایوانکا را به سرپوش گذاشتن بر اتهام جنسی علیه پدرش متهم کرده است. ترامپ به چند مورد آزار جنسی متهم شده و همه این موارد را رد کرده است. بیش از 50 نماینده زن دمکرات، از کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا خواسته اند اتهام های غیراخلاقی طرح شده علیه ترامپ را مورد بررسی قرار دهد.
اروپام**9158**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما