شناسهٔ خبر: 23569102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای ملی فلسطین: فلسطینی ها باید در مساله به رسمیت شناختن اسرائیل بازنگری کنند

تهران- ایرنا - سلیم زعنون رئیس شورای ملی فلسطین شامگاه یکشنبه شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین را به بازنگری در مساله به رسمیت شناختن اسرائیل فراخواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سلیم زعنون در نشست شورای مرکزی فلسطین در رام الله گفت: زمان آن فرا رسیده است که شورا در مورد مساله به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمانی که آن ها کشور فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی را به رسمیت بشناسند، بازبینی کند.
وی افزود: اسرائیل همچنان کشور ما به پایتختی قدس را به رسمیت نشناخته است و این حق ما است که ما نیز برای اساس اهداف ملی میهنی ما بازنگری داشته باشیم.
رئیس شورای ملی فلسطین همچنین بر ضرورت بازنگری در خصوص راهبرد کنونی فلسطین در تعامل با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
سلیم زعنون اضافه کرد واشنگتن کمک ها به فلسطین را قطع و دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در آمریکا را بسته است و در نتیجه ما هرگز میانجیگری این کشور را که خصومت با ما را برگزیده است نخواهیم پذیرفت.
وی همچنین خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت علیه مردم فلسطین در دادگاه لاهه شد.
بیست و هشتمین نشست «شورای مرکزی فلسطین» شامگاه یکشنبه در رام الله بدون حضور حماس و برخی دیگر از گروه های فلسطینی، با سخنرانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز شد.
پیش تر عیسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس گفته بود که این جنبش در نشست شورای مرکزی فلسطین شرکت نخواهد کرد.
وی گفته بود: جنبش حماس خواستار حضور در نشستی است که برای مردم فلسطین سودی داشته باشد و در نشستی که برای فلسطینیان سودی نداشته باشد شرکت نمی کند.
آخرین دور نشست شورای مرکزی فلسطین مارس 2015 در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری رود اردن برگزار شد.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما