شناسهٔ خبر: 23526548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

ولایت‌مداری و بصیرت رمز مقابله با فتنه‌ها است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: هیچ‌گاه نباید نقش مردم در استمرار انقلاب اسلامی، تحکیم مردم‌سالاری دینی، توسعه سیاسی کشور و تضمین تداوم آرمان های انقلابی مورد فراموشی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی در برخی از شهرهای کشور اظهار داشت: مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آشوب‌های اخیر قابل توجه و ارزشمند بوده است.

وی با اشاره به منویات معظم‌له در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز قیام تاریخی 19 دی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب صف آشوبگران را از مردم معترض به مشکلات اقتصادی جدا کردند و فرمودند که مردم با حضور خود به آشوب و آشوبگری پایان دادند و در ادامه تأکید کردند که میان مطالبات واقعی و صادقانه مردم با اعتراض آشوبگران فرق قائل شوید.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمن با آشوب‌های اخیر به دنبال سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم بوده‌ است، تصریح کرد: از دیدگاه رهبر انقلاب؛ طراح، تامین‌کننده و مجریان آشوب با ائتلاف سه‌گانه اغتشاشات خیابانی را به راه انداختند و برای مردم دایه مهربان‌تر از مادر شدند، با این حساب باید ملت نسبت به گذشته هوشیارتر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم وحدت، ولایت‌مداری و بصیرت را رمز مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی ایران دانست و گفت: نباید انتظار خیر و دوستی از دشمنان داشته باشیم، به یقین هر چه ایران اسلامی پیشرفت کند، دشمنی دشمن نیز افزایش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که هیچ‌گاه نباید نقش مردم در استمرار انقلاب اسلامی، تحکیم مردم‌سالاری دینی، توسعه سیاسی کشور و تضمین تداوم آرمان های انقلابی مورد فراموشی قرار گیرد، گفت: مسؤولان باید قدر این ملت را بدانند و برای رفع مشکلات معیشتی، مبارزه با فساد اقتصادی و ناهنجاری‌های فرهنگی تلاش کنند.

وی عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی را عامل اصلی در مقابله با توطئه ها و تحریم های ظالمانه دشمنان دانست و گفت: در جریان آشوب‌های اخیر دشمنان چشم امید به مردم آذربایجان دوخته بودند، اما مردم آذربایجان ملت ایران سربلند کردند، بار دیگر نشان دادند که اجازه توطئه را نداده و نخواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدید آمریکا برای خروج از برجام اظهار داشت: شواهد و قرائن نشان می دهد که رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام عدم پایبندی به برجام می‌خواهد تحریم‌ها را دوباره تکرار کند که تحریم‌های جدید صدا و سیما را نیز شامل می شود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تعدادی از نمایندگان مجلس انگلیس به بهانه سرکوب آشوبگران، به دنبال اعلام سپاه به عنوان یک گروه تروریستی هستند، گفت: آمریکا و ایادی غربی‌اش بدانند که مرجع پایبندی و عدم پایبندی مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که دبیرکل به صورت رسمی پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است.

وی با تأکید بر این‌که ادعای اخیر رئیس جمهور آمریکا نامتعارف و احمقانه است، گفت: ایران برای تمام احتمالات آتی آمادگی کامل دارد، دشمنان مطمئن باشند که هر چه فشار علیه ارکان نظام مقدس زیاد بیشتر شود، به منزله حرکت در راه صحیح این ارکن‌ها بوده است./935/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما