شناسهٔ خبر: 23532829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،

هوشیاری و ولایت مداری مردم، هجمه‌‌های سیاسی-فرهنگی دشمنان را خنثی میکند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران این روزها شاهد هجمه هایی از سوی دشمنان و قدرت های پوشالی دنیا است، که میخواهند باتضعیف ارکان نظام توطئه ای جدید را علیه ملت طراحی و اجرا کنند، اما آحاد مردم رمز مقابله با آنها را در بصیرت، ولایت‌مداری و وحدت خلاصه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی-سیاسی جمعه با بیان اینکه دشمن بهترین راه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی را در تضعیف ارکان نظام میداند و مدتی برای رسیدن به هدف خود توطئه های سیاه طراحی و اجرا میکند، گفت: دشمن با عصبانیت از اقتدار ایران مقام معظم رهبری، شورای نگهبان، سپاه و همچنین صدا و سیما را زیر آماج حملات خود قرار داده است.

امام جمعه تبریز افزود: در کنار این توطئه، آمریکا بار دیگر تصمیم دارد علاوه بر تشدید تحریم های ظالمانه گذشته، تحریم هایی جدیدی را نیز علیه ملت ایران وضع کند و همچنین تعدادی از نمایندگان انگلیس تلاش دارند به بهانه اینکه با آشوب های خیابانی چند روز اخیر در کشور مقابله شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بعنوان گروه تروریستی معرفی کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه طبق سنوات گذشته رئیس جمهور آمریکا قرار است اظهاراتی درباره برنامه هسته ای ایران داشته باشد، افزود: ادعاهای احمقانه ترامپ نسبت به برجام هیچ ارزشی ندارد، چرا که مرجع اعلام عدم پایبندی ایران به توافق نامه هسته ای، آژانس بین المللی انرژی اتمی است و دبیرکل این آژانس به صورت رسمی اعلام کرده که ایران به برجام پایبند بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم افزایش فشار دشمن را نشان از موثر بودن رویکردهای نظام جمهوری اسلامی دانست، تصریح کرد: ملت ایران۴۰ سال است راه خود را قبل انتخاب کرده و در طول این سال‌‌ها با قدرت و قوت و نثار عزیزترین دارایی‌‌هایشان از دستاوردهای انقلاب پاسداری کرده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: قدرت های پوشالی دنیا علیه ایران آماده شده‌‌اند تا ملت ایران را شکست دهند، اما  ما وعده الهی را فراموش نکرده‌ ‌ایم و بدون تردید توطئه‌‌های آنان با ولایت مداری، بصیرت و وحدت آحاد ملت نقش بر آب خواهد شد.

وی با تاکید به نقش مردم و کارآمدی این نقش در پیروزی و تداوم انقلاب گفت: هیچ‌گاه نباید نقش مردم در استمرار انقلاب و در تحکیم مردم‌سالاری دینی، توسعه سیاسی کشور و حضور حماسی مردم و تضمین تداوم انقلاب فراموش شود، زیرا این حضور الگوی کارآمدی برای خنثی سازی همه  توطئه‌ها است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم، گفت: حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز در این دیدار که نوزدهم دی ماه سال جاری به مناسبت سالروز قیام مردم قم، با تحلیل دقیق این قیام در سال ۵۷، با تحلیلی دقیق از حوادث اخیر کشور با روشنگری آحاد مردم دست های پشت پرده حوادث را بیان فرمودند.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید بر اینکه صف آشوبگران و مطالبات به حق مردم جداست، گفت: مقام معظم رهبری اکیداً فرمودند که میان مطالبات واقعی و صادقانه مردم با اعتراض آشوبگران فرق قائل شوید زیرا دشمن با آشوب‌های اخیر می‌خواست از مطالبات به حق مردم سوءاستفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه فتنه در بیرون از مرزها طراحی شده بود، گفت: عده‌‌ای با سوء استفاده مطالبات به حق مردم، دایه مهربان‌‌تر از مادر شدند و با هزینه های تامین شده از طرف یکی از کشور های عربی آشوب های خیابان را میخواستند در کشور شکل دهند که با آگاهی مردم و حضور به موقع آنها در برابر این ائتلاف، آنها را به شکست مواجه کردند.

امام جمعه تبریز گفت: مسئولان باید نسبت به مشکلات مردم حساس باشند و برای رفع مشکلات معیشتی، مبارزه با فساد اقتصادی و ناهنجاری‌های فرهنگی در اولویت قرار دهند و همچنین با توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی را بعنوان تنها راه حل رفع مشکلات، جامه عمل بپوشانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه عدم مشارکت مردم آذربایجان با آشوبگران به سربلندی و سرافزاری مردم این خطه صحه گذاشت، تصریح کرد: همان طوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هزاران بار از بصریت و هوشیاری ملت ایران و آذربایجان تقدیر کردند، بنده نیز علاوه بر اینکه هزاران بار از این مردم ولایت مدار تشکر میکنم، با افتخار میگویم که مردم آذربایجان سربلند باشید که سربلندمان کردید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با تقدیر از هواداران پرشور و شعور فوتبال‌دوستان تیم محبوب تراکتورسازی گفت: برخی امیدوار بودند تا بعد از فوتبال آشوبی بوجود آید، ولی باید تشکر کرد از هواداران باشعور و فوتبالیست‌ها که اجازه توطئه را نداده و با بصیرت توطئه دشمن را خاموش کردند.

وی خطاب به طرفداران تراکتورسازی تاکید کرد: مواظب باشید به هر شهری برای طرفداری از تیم تراکتورسازی می‌روید و یا تیمی به شهرمان می‌آید، ادب و احترام اسلامی رعایت شود و اگر کسی به شما بی‌احترامی کرد با ادبتان پاسخ آنها را بدهید.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌‌هاشم در خطبه های اول نمازجمعه این هفته در ادامه سلسه مباحث خانواده وظایف بانوان در قبال همسرانشان را تشریح کرد و گفت: خانم ها باید با اولویت قرار دادن آداب دینی و اسلامی نسبت به همسرانشان با محبت و خوش‌‌رفتار باشند.

امام جمعه تبریز استقبال از همسر به هنگام مراجعت از بیرون و بدرقه آنها به سرکار، سپاسگزاری و ارج نهادن به زحمات همسر از جمله دیگر وظایف خانم در منزل دانست و افزود: بانوان باید با رفتار و لباس مناسب و آراستگی برابر همسر خود ظاهر شوند.

امام جمعه تبریز حفظ احترام و جایگاه شوهر را یکی از اساسی‌‌ترین ملزومات زندگی مشترک عنوان کرد و گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌فرمایند؛ باید در تنگاها و سختیها و همچنین در ایام خوش زندگی مشترک زوجین باید قناعت پیشه باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه بانوان باید زینت هایشان را در منزل به همسرانشان عرضه کنند، گفت: متأسفانه برخی بانوان در خانه ژولیده‌‌ لباس میپوشند ولی در بیرون از منزل با بهترین ظاهر و لباس حاضر می‌‌شوند؛ که رسول اکرم(ص) در این باره فرموده‌‌اند: در غیاب شوهر، خوش رو خوش بو و خوش پوش نباشید و خود را برای مردانتان آراسته کنید.

نظر شما