شناسهٔ خبر: 23516240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دکتر محمد باقر لاریجانی:لزوم خصوصی سازی بیشتر مراکز آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی

دانشگاه های علوم پزشکی باید در امر خصوصی سازی مراکز آموزشی این دانشگاه ها ،وزارت بهداشت را بیش از پیش در سراسر کشور یاری کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکزخراسان رضوی، معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزشدکتر محمد باقر لاریجانی:لزوم خصوصی سازی بیشتر مراکز آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی پزشکی امروز در گردهمایی روسا و معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های کلان علوم پزشکی منطقه 9 کشور در مشهد گفت : گرچه برخی از استانها همچون مرکز همدان در امر خصوصی سازی مراکز آموزشی پیشگام سایر استانها شده اند اما در این راه باید جنبه اعتدال نیز رعایت شود .

دکتر محمد باقر لاریجانی با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی و حرفه ای امروز با سرعت بیشتری نسبت به سالهای  گذشته در حال پیشرفت است  افزود : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه و تاسیس این مراکز تا کنون مجوزهای متعددی را در کشور صادر کرده است.

او گفت : گسترش دوره های کار آفرینی و افزودن دوره های آموزش مجازی برای دانشجویان پی اچ دی پزشکی از مهمترین سیاستهای آموزشی وزارت بهداشت است .

دکتر لاریجانی افزود : برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی استراتژی اصلی دانشگاه ها و از نخستین اولویتهای دولت دوازدهم در حوزه آموزش است .

او با بیان اینکه از اسناد بالادستی برای تهیه و تدوین طرح تحول در نظام آموزش پزشکی کشور استفاده شده است گفت : امروز با بهره گیری از این طرح در حوزه آموزش عالی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و نیز نظام پزشکی سندهای خوبی تدوین شده است .

دکتر محمد باقر لاریجانی با بیان اینکه طرح تحول در نظام آموزش پزشکی کشور بر طبق سیاستهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نوآوری در آموزش پزشکی تنظیم شده است افزود :ما هم اکنون مطابق این سیاستها در این مسیر در حرکتیم و نیازمند راهنمایی های همه روسا و معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور نیز هستیم .

او با اشاره به اینکه وزارت بهداشت برای اجرای بهینه و هماهنگ طرح تحول در نظام آموزش پزشکی کشور جلسات ادواری را با مشارکت مسئولان مناطق مختلف آمایشی کشور برگزار می کند گفت :بی شک این نشستها و بازدید مسئولان از زیر ساخت ها و مراکز آموشی می تواند نقش مهمی در تقویت باور و عزم و توانمندی مردم و دست اندرکاران برای ادامه مسیر تحول در نظام آموزشی کشور داشته باشد .

در ابتدای این مراسم نیز تعدادی از روسا و معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گزارشی از فعالیتهای انجام شده در حوزه کاری خود را بیان کردند .

این گردهمایی با حضور جمعی از روساء ، معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های کلان منطقه 9 آمایشی کشور به مدت یک روز در سالن شورای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس برگزار شد .

نظر شما