شناسهٔ خبر: 23501942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ائتلاف برهم صالح: برای به دست گرفتن قدرت در کردستان عراق تلاش می‌کنیم

ائتلاف "دموکراسی و عدالت" به رهبری برهم صالح امروز (چهارشنبه) بر تلاش خود برای رسیدن به قدرت در اقلیم کردستان عراق و لزوم ایستادگی در برابر انحصارطلبان قدرت و غصب‌کنندگان حقوق شهروندان محروم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ ریبوار کریم، سخنگوی ائتلاف دموکراسی و عدالت به رهبری برهم صالح، نخست وزیر پیشین اقلیم کردستان عراق در گفتگو با سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اظهار داشت، ائتلاف کنفرانس اصلی خود را امروز (چهارشنبه) در شهر سلیمانیه با مشارکت حدود ۵۰۰ عضو برگزار خواهد کرد.

کریم گفت: ائتلاف دموکراسی و عدالت برای شرکت در انتخابات آتی آماده خواهد شد.

سخنگوی ائتلاف دموکراسی و عدالت افزود: نوعی ناامیدی در میان ساکنان اقلیم کردستان و جامعه عراقی وجود دارد و ایجاد هر گونه ائتلاف یا جنبش برای برقراری عدالتی واقعی در جامعه نیاز مبرم مردم به ایجاد جامعه‌ای عادلانه و شفاف است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که ائتلاف دموکراسی و عدالت به دلیل محرومیت‌های شهروندان از حمایت گسترده آنها برخوردار شود.

سخنگوی ائتلاف مذکور با اشاره به لزوم ایستادگی در برابر آنهایی که قدرت را به صورت انحصاری در دست گرفته‌اند و تلاش برای برقراری عدالت و ایجاد حکومتی قدرتمند،‌گفت: گروه اندکی هستند که قدرت را به صورت انحصاری در دست گرفته و دارایی‌ها و حقوق شهروندان محروم را که تعدادشان هم زیاد است غصب می‌کنند.

ریبوار کریم با اشاره به اینکه ائتلاف دموکراسی و عدالت برای رسیدن به قدرت در اقلیم کردستان تلاش می‌کند، تاکید کرد: باید به صورت مشترک و مطابق با شایستگی‌های سیاسی با دیگر طرف‌های سیاسی در راستای برقراری عدالت همکاری‌هایی انجام شود.

در میان بحران سیاسی و اقتصادی که اقلیم کردستان عراق با آن مواجه است، طرف‌های سیاسی در این اقلیم برای ورود به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ماه‌های آتی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما