شناسهٔ خبر: 23501220 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حزب «برهم صالح»: برای رسیدن به قدرت در منطقه کردستان تلاش می‌کنیم

حزب تازه تاسیس «همپیمانی برای دموکراسی و عدالت» اعلام کرد که تلاش دارد قدرت در منطقه کردستان را به دست گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «همپیمانی برای دموکراسی و عدالت» به ریاست «برهم صالح»، چهارشنبه (امروز)، اعلام کرد که به دنبال رسیدن قدرت در منطقه کردستان است.

«ریبوار کریم» سخنگوی این حزب در گفت‌وگو با «السومریة نیوز»، اظهار داشت: همپیمانی برای دموکراسی و عدالت، کنگره تاسیس خود را امروز در شهر سلیمانیه با حضور 500 نفر برگزار می‌کند تا در انتخابات آتی به طور یکدست شرکت نماید.

وی افزود: نوعی حالت ناامید در جامعه کردستان و عراق وجود دارد و تشکیل هر ائتلاف یا جنبشی که برای تحقق عدالت حقیقی در جامعه تلاش کند، نیاز مبرم شهروندان است که به دنبال بنای جامعه‌ای عادل و شفافند.

کریم در ادامه پیش بینی کرد که حزب همپیمانی برای دموکراسی و عدالت، از حمایت گسترده شهروندان برخوردار شود.

وی با اشاره به ناعدالتی‌های موجود در منطقه کردستان، گفت: یک گروه اقلیت، حکومت را در دست گرفته‌اند و اموال و حقوق شهروندان محروم را غصب کرده‌اند. لذا باید مقابل این افراد محتکر قدرت بایستیم و عدالت را برقرار کنیم و دولتی توانمند تشکیل دهیم. باید با طرف‌های سیاسی دیگر به طور مشترک و بر اساس شایستگی‌های کسب شده در انتخابات، اقدام کنیم تا عدالت را برقرار کنیم. در همین راستا نیز حزب همپیمانی برای دموکراسی و عدالت تلاش می‌کند که در منطقه کردستان به قدرت برسد.

این در حالی است که در سایه بحران‌های سیاسی و اقتصادی مختلف در منطقه کردستان، طرف‌های سیاسی مختلف در این منطقه خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی طی ماه‌های آینده آماده می‌کنند. هرچند که هنوز «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان، زمان دقیق برگزاری این انتخابات را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/غ

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما