شناسهٔ خبر: 23407333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

به همت شهرداری رشت؛

نشست بزرگداشت ملاعبدالله دیوشلی برگزار شد

نشست بزرگداشت ملاعبدالله دیوشلی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن عاقل منش در این نشست بر لزوم برگزاری چنین مراسم هایی جهت معرفی شخصیت های تاریخی به نسل جوان تاکید کرد .

وی اظهار داشت: باید برنامه‌ها به سمتی پیش رود که برگزاری چنین جلساتی خروجی مناسب و بازخورد فرهنگی در جامعه داشته باشد .

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید بدانند در تاریخ استان گیلان چه روی داده،‌ گفت: انتخاب ۱۲ دی به نام روز رشت با این هدف انجام شد. مراسم امسال روز رشت با تمام خوبی‌‌ها و نواقص برگزار شد اما باید برای روز رشت سناریوی زیباتری تعریف کنید تا خروجی و بازتاب مناسب‌تری داشته باشد و در این مسیر نیازمند یاری تمام فرهیختگان و نخبگان و تاثیرگزاران حوزه اقتصادی سیاسی و فرهنگی داشته باشیم .

 موسوی ریاست پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در این نشست با گذری بر تاریخ مشروطیت و زندگی آیت‌الله ملاعبدالله دیو شلی گفت: باید زوایای گوناگون شخصیتی این مرجع بزرگ و عالی قدر برای نسل جدید تبیین شود

وی با تاکید بر جایگاه شهر رشت خاطر نشان کرد: رشت باید به میزان برگزاری جشنواره ها ، برنامه های فرهنگی در کشور شهره شود . رشت باید با جامعه ای با انسانهای شاد و سر شار از امید به جامعه شناسانده شود چرا که رشت در گذشته طلایه دار این سبک از زندگی بوده است . گیلان منطقه آرامش است و مسئولان نباید بگذارند این فرهنگ دچار آسیب شود .

حجت‌الاسلام سعیدی نیز دراین جلسه با توجه به نقش پیشروی روحانیت در مشروطه باید با برنامه‌ریزی فرهنگی و دریافت بازخورد مناسب از برنامه‌ها حافظ و میراث‌دار خوبی برای بزرگان تاریخ باشیم. هر چه بیشتر جوانان را تغذیه فرهنگی کنیم بیشتر می‌توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم .

در ادامه هومن یوسف دهی و علی امیری معاون سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی گیلان نیز با گذری بر زندگی مرحوم آیت‌الله ملاعبداله دیوشلی سبک زندگی و روش مبارزات ایشان را تشریح کردند

در پایان این مراسم از نوه آیت‌الله ملاعبدالله دیوشلی، هومن یوسف‌دهی و حجت‌الاسلام سعیدی و علی امیری تجلیل شد.

برچسب‌ها:

نظر شما