شناسهٔ خبر: 23409786 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نشست بزرگداشت ملاعبدالله دیوشلی برگزار شد

نشست بزرگداشت ملاعبدالله دیوشلی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

نشست بزرگداشت ملاعبدالله دیوشلی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن عاقل منش در این نشست بر لزوم برگزاری چنین مراسم هایی جهت معرفی شخصیت های تاریخی به نسل جوان تاکید کرد .

وی اظهار داشت: باید برنامه‌ها به سمتی پیش رود که برگزاری چنین جلساتی خروجی مناسب و بازخورد فرهنگی در جامعه داشته باشد .

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید بدانند در تاریخ استان گیلان چه روی داده،‌ گفت: انتخاب ۱۲ دی به نام روز رشت با این هدف انجام شد. مراسم امسال روز رشت با تمام خوبی‌‌ها و نواقص برگزار شد اما باید برای روز رشت سناریوی زیباتری تعریف کنید تا خروجی و بازتاب مناسب‌تری داشته باشد و در این مسیر نیازمند یاری تمام فرهیختگان و نخبگان و تاثیرگزاران حوزه اقتصادی سیاسی و فرهنگی داشته باشیم .

 موسوی ریاست پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در این نشست با گذری بر تاریخ مشروطیت و زندگی آیت‌الله ملاعبدالله دیو شلی گفت: باید زوایای گوناگون شخصیتی این مرجع بزرگ و عالی قدر برای نسل جدید تبیین شود

وی با تاکید بر جایگاه شهر رشت خاطر نشان کرد: رشت باید به میزان برگزاری جشنواره ها ، برنامه های فرهنگی در کشور شهره شود . رشت باید با جامعه ای با انسانهای شاد و سر شار از امید به جامعه شناسانده شود چرا که رشت در گذشته طلایه دار این سبک از زندگی بوده است . گیلان منطقه آرامش است و مسئولان نباید بگذارند این فرهنگ دچار آسیب شود .

حجت‌الاسلام سعیدی نیز دراین جلسه با توجه به نقش پیشروی روحانیت در مشروطه باید با برنامه‌ریزی فرهنگی و دریافت بازخورد مناسب از برنامه‌ها حافظ و میراث‌دار خوبی برای بزرگان تاریخ باشیم. هر چه بیشتر جوانان را تغذیه فرهنگی کنیم بیشتر می‌توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم .

در ادامه هومن یوسف دهی و علی امیری معاون سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی گیلان نیز با گذری بر زندگی مرحوم آیت‌الله ملاعبداله دیوشلی سبک زندگی و روش مبارزات ایشان را تشریح کردند

در پایان این مراسم از نوه آیت‌الله ملاعبدالله دیوشلی، هومن یوسف‌دهی و حجت‌الاسلام سعیدی و علی امیری تجلیل شد.

نظر شما