شناسهٔ خبر: 23291532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

فتنه 88 کشور را سال ها عقب برد

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به آثار منفی فتنه 1388 گفت: به دلیل بی بصیرتی عده ای، این حادثه تاسف بار کشور را سال ها عقب برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌‌هاشم روز پنجشنبه در جلسه درس اخلاق و مکارم ویژه مدیران دستگاه‌‌های اجرایی استان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز 9 دی، افزود: مردم ولائی و مومن تبریز در هشت دی ماه با تظاهرات عظیم خود مقدمه 9 دی در ایران اسلامی را فراهم کردند تا توطئه های عظیم دشمنان علیه ملت خنثی شود.
وی اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره دشمنان سعی کرده اند مردم ما را نسبت به آینده ناامید کنند و کسانی که در سال 88 آن حرکت‌‌های زشت و غیر عقلانی را انجام دادند، کشور را سالیان سال عقب بردند.

آل هاشم با اشاره به نامه رئیس جمهوری وقت آمریکا به مقام رهبری مبنی بر اینکه حل مشکلات منطقه بدون ایران ممکن نیست، یادآور شد: بعد از جریان انتخابات نه تنها این مساله ادامه نیافت بلکه تحریم و تهدید و فشار علیه جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: برخی‌‌ها در عاشورای حسینی سال 1388 پس از انقلاب اسلامی برای دومین بار به اعتقادات مردم بی‌‌ حرمتی کردند که بار اول در زمان بنی صدر بود و بار دوم بعد از انتخابات 88 ، اما مردم جلو آمده و مانع نقشه های شوم دشمنان در عرصه های مختلف شدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر بصیرت نباشد ناخواسته به دشمن کمک می‌ شود تا نقشه های خود را اجرایی کند، گفت: برخی از اینها انقلابی بودند اما بدون بصیرت به دشمن کمک کردند که در 9 دی برگشتند و نباید این روز را فراموش کنیم.

آل هاشم به اهمیت رفتار اسلامی و انسانی مدیران اشاره کرد و گفت: افراد چاپلوس، مدیران را زایل می کنند چرا که دور را نزدیک و نزدیک را دور جلوه می‌ ‌دهند و یک اداره را هم خراب می ‌‌کنند که این برخلاف آموزه های اسلامی و ارزش های انسانی است.

وی یکی از منکرات جامعه را اشاعه فحشا دانست و اضافه کرد: اینکه بگوییم فلان جا چقدر آدم بد وجود دارد و فلان اداره چقدر خوردند و بردند، این اشاعه فحشاست و علاقه به آن گناه بزرگی است.
آل هاشم، چاپلوسی و غلو کردن را از دیگر منکرات دانست که همه ما به آن گرفتار شده ایم، گفت: همکاری که به مدیر چیزی را متذکر شود و یا انتقادی می کند بهتر از چاپلوسان است و اکثر تخلفات در ادارات توسط افراد چاپلوس صورت می‌ گیرد.

آل هاشم، بزرگ نمائی دشمنان را از منکرات دیگر در جامعه برشمرد و یادآور شد: ما باید در برابر دشمن همیشه آمادگی داشته باشیم‌ و به آنان اعتماد نکنیم و مقام معظم رهبری در پیامشان به سردار سلیمانی به مناسبت پیروزی مقاومت فرمودند: غافل نشوید زیرا دشمن همیشه در کمین است، اما این بدین معنا نیست که دشمن را بزرگ کنیم و در ادارات و کشور بگوییم فلان رسانه آمریکا چیزی گفته و کار نظام تمام است.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌ کنند باید افراد صادق باشند، افزود: همه آمران برای اینکه به خوبی انجام وظیفه کنند باید واجد یک شرایط و توانمندی‌‌های عملی باشند تا این مسئولیت همگانی را کارآمدتر تحکیم بخشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما