شناسهٔ خبر: 23288364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی در جلسه اخلاق و مکارم مدیران؛

آنچه مسئولان ما را زایل می‌‌کند، چاپلوسی اطرافیان است/ مدیران عیب‌‌جو درصدد رفع عیوب خود هم باشند/ انقلابی بی‌‌بصیرت ناخواسته به دشمن کمک می‌‌کند

امام جمعه تبریز گفت: مدیران را افراد چاپلوس زایل می‌‌نمایند، چراکه دور را نزدیک و نزدیک را دور جلوه می‌‌دهند و یک اداره را هم خراب می‌‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، حجت‌‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم صبح امروز در جلسه درس اخلاق و مکارم ویژه مدیران دستگاه‌‌های اجرایی استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار می‌‌شد، ابراز داشت: یکی از منکرات جامعه اشاعه فحشاست، اینکه بگوییم فلان جا چقدر آدم بد وجود دارد و فلان اداره چقدر خوردند و بردند، این اشاعه فحشا می‌‌باشد و علاقه به آن گناه بزرگی است.

وی ادامه داد: اینکه یک مورد را اشاعه دهیم و همه بگویند ببینید در فلان اداره چقدر خوردند و بردند فایده‌‌ای ندارد؛ پس بعضی تخلفات را نباید در جامعه طرح کنیم و صرفا با افراد خاطی برخورد و آنان را مجازات نماییم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی دیگر از منکرات چاپلوسی و غلو کردن است که همه ما به آن گرفتار هستیم، توضیح داد: اکثر مدیران ما را آن چیزی که در مدیریت زائل می‌کند، تملق و چاپلوسی اطرافیان است، لذا مسئولان سعی نمایند از این چاپلوس‌‌ها دور را نزدیک و نزدیک را دور نشان می‌‌دهند، برحذر باشند.

وی بیان داشت: همکاری که به مدیر چیزی را متذکر شود و یا انتقادی کند بهتر از چاپلوسان است و اکثر تخلفات در ادارات توسط افراد چاپلوس صورت می‌گیرد؛ البته این هم بد است که با بی‌‌انصافی و حسادت کمتر از چیزی که هست را بگویند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با اعلام اینکه افراد چاپلوس اخلاق ادارات را خراب می‌کنند، اذعان کرد: زیرا در این مواقع دیگران هم می‌گویند رمز موفقیت ما این است که تملق کنیم و بالا دستی را بهتر از آنچه هست نشان دهیم و اینگونه اخلاق خراب می‌شود.

وی یادآور شد: یک مورد دیگر از کارهای منکر که انسان را ضایع می‌کند و اخلاق اسلامی را از بین می‌برد، بزرگ کردن دشمن است، ما باید در برابر دشمن همیشه آمادگی داشته باشیم‌ و به آنان اعتماد ننماییم؛ مقام معظم رهبری در پیام سردار سلیمانی به مناسبت پیروزی مقاومت فرمودند غافل نشوید زیرا دشمن همیشه در کمین است اما این بدین معنا نیست که دشمن را بزرگ کنیم و در ادارات و کشور بگوییم فلان رسانه آمریکا چیزی گفته و کار نظام تمام است!

حجت‌‌الاسلام آل‌‌هاشم با اشاره به اینکه در قرآن آمده عده‌‌ای از منافقین به مسلمان می‌گفتند از کفار بترسید چون تعدادشان زیاد است اما مسلمانان به ایمان خود اعتماد داشتند، تاکید کرد:
کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند باید افراد صادق باشند و همه آمران برای اینکه به خوبی انجام وظیفه کنند باید واجد یک شرایط و توانمندی‌‌های عملی باشند تا این مسئولیت همگانی را کارآمدتر تحکیم بخشند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌‌های مدیران خیرخواهی برای مردم است و اگر ایراد و مشکلی هست مدیران باید تذکر دهند؛ هدف مدیران نباید مچ‌‌گیری باشد بلکه باید درصدد رفع کردن اشتباه گام بردارند، گاهی وقتی از سوی فردی اشتباه صورت می‌گیرد سکوت می‌کنیم تا به چاه بیفتد و بعد به دنبال دستگیری باشیم.

امام جمعه تبریز خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: اگر می‌خواهیم حرف‌‌هایمان تاثیرگذار باشد به خلقیات طرف مقابل توجه کنیم که آیا اصلاح خواهد شد و یا لج می‌‌کند؛ این آشنا بودن به خلقیات در نتیجه عمل مهم است.

وی متذکر شد: یکی دیگر از ویژگی آمران صبور بودن است، آمران نباید از مخاطبان شاکی باشند و از خود پسندی و تندخویی اجتناب کنند تا بعدا مجبور به عذرخواهی نشوند و مساله دیگر این است که نیت را برای خدا خالص و برای رضای خدا کار کنیم و در مقابل مخالفت‌‌ها هم استقامت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با تاکید بر اینکه مدیران نباید نسبت به عیوب و نواقص خود غافل باشند، تصریح کرد: اگر خودمان نقص داشته باشیم چگونه می‌توانیم دیگران را اصلاح کنیم؟ بعضی‌‌ها کارشان عیب جویی است اما از عیوب خودشان غافل هستند، سعی کنیم اول درصدد رفع عیوب خودمان باشیم، اینکه بدون آگاهی بگوییم فلان مدیر و کارمندی خورد و برد، همه عالم و آدم می‌فهمند و خیلی سخت است که ندانسته حرفی در مورد کسی بزنیم و باید جوابگو باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: فردا هشت دی ماه است که مقدمه نهم دی می‌‌‌باشد؛ دشمنان سعی می‌کنند مردم ما را نسبت به آینده نا امید کنند و کسانی که در سال 88 آن حرکت‌‌ها را انجام دادند، کشور را سالیان سال عقب بردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سه روز قبل از انتخابات اوباما به رهبری نامه نوشت که حل مشکلات منطقه بدون ایران ممکن نیست اما بعد از جریان انتخابات نه تنها این مساله ادامه نداشت بلکه تحریم و تهدید و فشار افزایش پیدا کرد، اذعان داشت: برخی‌‌ها در عاشورای حسینی را برای دومین بار بی‌‌حرمتی کردند، بار اول در زمان بنی صدر بود و بار دوم بعد از انتخابات بود اما مردم به جلو آمدند، حتی کسانیکه غافل شده بودند در صحنه حاضر شدند.

وی در پایان گفت: اگر بصیرت نباشد ناخواسته به دشمن کمک می‌کنید، برخی از این‌‌ها انقلابی بودند اما بدون بصیرت به دشمن کمک کردند اما در نه دی ماه برگشتند و نباید این روز را فراموش کنیم و نباید بگذاریم که مردم را مایوس نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما