شناسهٔ خبر: 23157175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

کمک ایرانیان مقیم سنگاپور به زلزله زدگان غرب کشور

ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی دانشگاههای سنگاپور ضمن اعلام شماره حساب برای جمع آوری وجوه نقدی، در زمینه جمع آوری کمک به زلزله زدگان غرب کشور مشارکت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اکنون هموطنان ساکن در سنگاپور ( جنوب شرق اسیا و همسایه مالزی ) سرگرم تهیه اقلام دارویی و پوشاک گرم برای هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه ( غرب کشور ) هستند.

همچنین شماری از اتباع سنگاپوری نیز ضمن تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور خواستار پذیرش کمک های دارویی و وسایل مورد نیاز زلزله زدگان غرب کشورمان شده اند .

همچنین پیشتر، وزیر امورخارجه سنگاپور هم با ارسال نامه ای برای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله مهیب در غرب ایران، جان باختن تعداد زیادی از هموطنان را در این حادثه دلخراش تسلیت گفته بود.

ویویان بالاکریشنان Vivian Balakrishnan وزیر امورخارجه سنگاپور در نامه خود، با دولت و ملت ایران بویژه بازماندگان قربانیان و مصیبت دیدگان این فاجعه ابراز همدردی کرد. 

زمین لرزه 7.3 ریشتری روز 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تا ظهر جمعه 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 زخمی داشته است. 

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند. 

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد نخستین، دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیده اند. 

تاکنون بسیاری ازمقام ها و مسئولان و همچنین نهادهای مختلف غیردولتی در کشورهای جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه از جمله مالزی، تایلند، فیلیپین، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند،در پیام های جداگانه رسمی و یا در شبکه های اجتماعی در واکنش به این وقوع زلزله مرگبار در استان کرمانشاه و جان باختن و مصدوم شدن تعداد زیادی از هموطنان با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کردند. 

 

نظر شما