شناسهٔ خبر: 23092319 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 نبرد پرسپوليس و نفت آبادان در حذفي؛

برد دوم براي رسيدن به جام دوم

پرسپوليس مي خواهد دوباره نفت آبادان را شکست دهد.

پرسپوليس با عبور از بادران خود را به عنوان آخرين تيم به مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي رساند و اگر آلودگي هوا اجازه دهد امروز در اين مرحله ميزبان نفت آبادان خواهد بود.

دو تيم هفته قبل در ليگ برتر به مصاف هم رفتند که پرسپوليس موفق شد ميهمان خود را با دو گل شکست دهد.

پرسپوليس که در ليگ فاصله قابل توجهي با رقبا گرفته، مي خواهد در جام حذفي هم نتايج خوبي بگيرد تا براي کسب دوگانه شانس داشته باشد.

قرمزها که تا اينجاي کار دو بازي قبلي خود در جام حذفي را در آزادي برگزار کردند، امروز هم در ورزشگاه آزادي به مصاف نفت آبادان مي روند و مي خواهند ازاين مزيت استفاده کنند.

نفت آبادان در ابتداي جام حذفي عنوان کرد مي خواهد از اين رقابتها کناره گيري کند اما تصميم خود را عوض کرد و حالا با حذف سپاهان و داماش گيلان به يک چهارم نهايي رسيده است. بايد ديد فراز کمالوند اين ديدار را جدي مي گيرد و يا تمرکزش را روي بازي هفته بعد ليگ مقابل استقلال مي گذارد.

جام حذفي هميشه همراه با نتايج غافلگيرکننده بوده و نفت آبادان نمي خواهد به راحتي اين فرصت طلايي را از دست بدهد.

برانکو ايوانکوويچ در بازي با بادران به چند بازيکن خود استراحت داد و احتمالا چند تغييري نسبت به بازي قبل خواهد داشت. همچنين وحيد اميري مصدوم است و شايد به اين بازي نرسد.

نفت آبادان هم در اين روزها چند ورودي و خروجي داشته و احتمالا با تغييراتي در ميدان حاضر خواهد شد.

برانکو ايوانکوويچ و فراز کمالوند تاکنون شش بار باهم رودررو شدند که نتيجه آن پنج-يک به سود برانکو است و مرد کروات در پنج مصاف اخيرش با کمالوند پيروز بوده است.

همچنين پرسپوليس آمار بسيار خوبي در مصاف با نفت آبادان در ليگ برتر دارد؛ در 13 بازي دو تيم در ليگ برتر 9 برد با پرسپوليس بوده، دو بار نفت برنده شده و دو ديدار هم به تساوي انجاميده است.

نفت پس از بازي در ليگ با پرسپوليس تا اين بازي، ديداري نداشته و حالا دو بازي پشت سرهم مقابل پرسپوليس آن هم در آزادي را تجربه مي کند. جالب اينکه بازي بعدي اين تيم هم در ورزشگاه آزادي است و در شروع ليگ ميهمان استقلال خواهد بود؛ يعني سه بازي متوالي در ورزشگاه آزادي. پرسپوليس اگر اين بازي را ببرد پس از سه سال به نيمه نهايي جام حذفي خواهد رسيد.

صعود شاگردان نکونام به نيمه نهايي جام حذفي

خونه به خونه بابل با برتري 2 گله برابر شاگردان فيروز کريمي به جمع 4 تيم برتر جام حذفي ايران صعود کردند.

در نخستين ديدار مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي فوتبال ايران دو تيم خونه به خونه بابل و گسترش فولاد تبريز در بابل به مصاف هم رفتند که در پايان شاگردان جواد نکونام موفق شدند با دو گل گسترش فولاد تبريز را شکست دهند و نخستين تيم مرحله نيمه نهايي جام حذفي باشند.

گل‌هاي خونه به خونه را در اين ديدار محمد ميري در دقيقه 54 و روح‌الله باقري در دقيقه 87 وارد دروازه تيم تبريزي کردند.

منچسترسيتي مي‌خواهد گوارديولا، فرگوسن باشگاه شود

باشگاه منچسترسيتي مي‌خواهد سرمربي اسپانيايي‌اش مانند سرمربي اسکاتلندي منچستريونايتد، تاريخ‌ساز شود.

منچسترسيتي يک هدف مشخص در سال‌هاي اخير داشته است. پس از شروع خوب تيم انگليسي در اين فصل، سران باشگاه تصميم گرفتند يک قرارداد جديد را براي پپ گوارديولا آماده کنند. آن‌ها در حال برنامه‌ريزي يک پروژه 10 ساله با حضور سرمربي اسپانيايي هستند.

آن‌ها گوارديولا را يک سرمربي خاص مي‌دانند و بر اين باورند که مي‌تواند مانند آلکس فرگوسنِ منچستريونايتد عمل کند.

باشگاه سيتي دستمزد گوارديولا را بهبود خواهد بخشيد. قرارداد کنوني سرمربي سيتي تا سال 2019 و 13 ميليون يورو است. گوارديولا چهار سال در بارسلونا مربي‌گري کرد و سه سال در بايرن مونيخ مشغول به کار بود. سپس يک سال طاقت‌فرسا را در نخستين حضورش در ليگ برتر انگليس با تيم شهر منچستر گذراند. پس از پشت سر گذاشتن يک فصل غير عادي و کسب نکردن هيچ جامي، اکنون سيتي اميدوار است که پس از سال‌ها دوباره عناوين متعددي را کسب کند. نخستين هدف باشگاه انگليسي قهرماني در ليگ قهرمانان اورپا است؛ عنواني که هرگز به آن دست نيافته است.

سرمربي پيشين منچستريونايتد دوران درخشاني را در سطح بين‌المللي و انگليس داشت و باشگاه‌هاي بزرگ از او الگوبرداري کردند. سرمربي اسکاتلندي هدايت شياطين سرخ را از سال 1986 تا 2013 بر عهده داشت و توانست 38 عنوان کسب کند که دو قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و 13 قهرماني در ليگ برتر برجسته‌ترين آن‌ها است.

کونته:

چه کسي گفته قصد ترک چلسي را دارم؟

سرمربي چلسي به اخبار جدايي‌اش از اين تيم واکنش نشان داد و از حضور طولاني مدت در اين تيم خبر داد.

هر از گاهي در رسانه‌هاي انگليسي اخباري درباره جدايي آنتونيو کونته از چلسي شنيده مي‌شود. اين مربي ايتاليايي که در فصل اول حضور خود در اين تيم توانست قهرماني در ليگ برتر را به دست بياورد، در واکنش به جدايي خود از جمع آبي‌پوشان لندني گفت: هر روز اخباري از جدايي من از چلسي شنيده مي‌شود در حالي که من انتظار دارم به سبب کاري که فصل قبل انجام دادم و اين فصل در حال انجام آن هستم احترام بيش‌تري ببينم. اين اخبار براي من اصلا مهم نيست ولي وقتي بازيکنان آن را مي شنوند باور مي کنند که قرار است اتفاقي رخ دهد و من از تيم جدا شوم و همين هم تاثير بدي روي بازيکنانم دارد.

او در ادامه گفت: من يک سال ديگر با چلسي قرارداد دارم و تمام تمرکز من روي پيشرفت بازيکنانم است و اين که بتوانم سطح آنان را افزايش دهم. ما مي‌خواهيم ميانگين سني بازيکنان را کاهش دهيم. براي باشگاه بزرگي چون چلسي خيلي مهم است که ميانگين سني بازيکنان خود را کاهش دهد تا در آينده بتواند موفقيت‌هاي بيش‌تري را به دست بياورد.

نظر شما