شناسهٔ خبر: 23070798 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 زنگ خطر براي تيم برانکو؛

خستگي در کمين پرسپوليس

خستگي، شايد بزرگترين تهديد در مسير پرسپوليس آماده اين فصل باشد. مقتدرانه‌ترين قهرماني نيم فصل در تاريخ ليگ برتر، نشان داد پرسپوليس برانکو حتي با محروميت بهترين ستاره‌اش هم توقف ناپذير است. پرسپوليسي‌ها با اختلاف 7 امتياز در صدر جدول ليگ برتر قرار دارند و به مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي هم رسيده‌اند. مسير رو به جلوي آن‌ها با قدرت بيشتري ادامه دارد اما شايد تنها چيزي که بتواند در اين شرايط روند آن‌ها را به خطر بيندازد، خستگي ناشي از بازي‌هاي پياپي است. در شرايطي که تيم‌هاي ليگ برتري، براي تعطيلات نيم فصل فرصت استراحت مناسبي در اختيار داشتند، پرسپوليس مجبور بود دو بازي عقب افتاده در ليگ و جام حذفي با صنعت نفت و بادران را برگزار کند. به همين دليل، دوران نيم فصل هم براي آن‌ها بدون تعطيلي گذشت. پرسپوليس در سه ماه آينده، بخاطر حضور در هر سه جام هيچ تعطيلي طولاني مدتي در اختيار نخواهد داشت و هر هفته و در بعضي مقاطع، هفته‌اي دو بار مجبور است به ميدان برود. آخرين باري که پرسپوليس بيشتر از يک هفته استراحت کرد، تعطيلات مسابقات ليگ بخاطر بازي‌هاي ملي در نيمه دوم آبان بود که در آن مقطع هم بيشتر بازيکنان اصلي تيم، در اردوي تيم ملي حاضر بودند. با اين وجود، همان استراحت کوتاه بازيکنان غير ملي‌پوش، تنها استراحت پرسپوليسي‌ها در 4 ماه آخر سال 96 است و آن‌ها بدون وقفه، بايد تا تاريخ 22 اسفند و تعطيلات پايان سال، در جام‌هاي مختلف به فاصله 4 تا نهايتا 8 روزه، به ميدان بروند.

شوک روز؛

داويد سيلوا به سرطان مبتلا شد!

تيم فوتبال منچسترسيتي در چارچوب هفته هجدهم ليگ برتر انگليس با نتيجه 4 بر يک تاتنهام را شکست داد و با ثبت 52 امتياز، اختلاف خود را با رقبايش افزايش داد. پس از اين بازي بازيکنان من‌سيتي جاي داويد سيلوا را که گفته مي‌شود بنابه دلايل شخصي نتوانست در اين بازي هم‌تيمي‌هايش را همراهي کند، خالي کردند و در رختکن با در دست گرفتن پيراهن شماره «21» ، اين برد را به سيلوا تقديم کردند.

در حالي که گفته مي‌شود سيلوا بنا به دلايل شخصي نتوانسته منچسترسيتي را در اين ديدار همراهي کند، برخي رسانه‌ها مدعي شده‌اند اين بازيکن اسپانيايي مبتلا به سرطان است و به خاطر پيگيري درمانش در اين بازي حضور پيدا نکرد. در سوي ديگر سيلوا و همسرش منتظر تولد فرزندشان هستند و در اين راستا شايعه شده که دليل غيبت ناگهاني سيلوا در اين بازي به اين خاطر مي‌تواند باشد که براي همسر اين بازيکن و يا فرزندي که انتظارش را مي‌کشند، ممکن است اتفاقي افتاده باشد.

اما روز گذشته پزشک معالج سيلوا اين خبر را در توئيترش تائيد و براي اين بازيکن آرزوي سلامتي کرد. پزشک معالج سيلوا در توئيتش نوشته که داويد سيلوا به سرطان پروستات مبتلا شده است.

حمايت هم‌تيمي‌ها از رامين؛

فراموشش کن

لحظه‌اي وحشتناک براي اوستنده و رامين رضاييان بود وقتي پاس اين بازيکن ايراني به دروازه‌بان نرسيد و سليم بازيکن موسکرون گل پيروزي‌بخش حريف اوستنده را به ثمر رساند. رضايي به تنهايي عامل شکست اوستنده شد اما هم‌تيمي‌هايش از او حمايت کردند.

سياني، کاپيتان تيم اوستنده در اين رابطه با توجه با اشک‌هايي که رامين رضاييان پس از تعويض در دقيقه 76 روي نيمکت ذخيره‌ها ريخت گفت: «رامين رضاييان يک پسر عاطفي است و من بلافاصله سعي کردم او را خشنود کنم. اشتباهي که رامين رضاييان انجام داد ممکن است براي هر بازيکني حتي بهترين بازيکنان رخ دهد. او بايد سرش را بالا نگه دارد و به سمت جلو حرکت کند. بدون توجه به اين که چند بار سقوط کردي بايد روي پيشرفت تمرکز کند.» گانو، ديگر بازيکن تيم اوستنده هم گفت: «ما با هم مي‌بازيم و با هم مي‌بريم. اشک روي چشمانش بود و بايد خودمان را جاي او قرار دهيم. اميدوارم خيلي زود اين اتفاق را فراموش کند.»

شجاعي به آ.ا.ک آتن پيوست

مسعود شجاعي که مدت‌ها است قصد جدايي از باشگاه پانينيوس را دارد، براي عقد قرارداد با آ اک آتن با مسوولان اين باشگاه به توافق رسيد.

آ.آ. ک آتن يکي از قديمي ترين تيم‌هاي ليگ يونان است و شجاعي اميدوار است بتواند به درخشش خود در اين تيم ادامه بدهد. سايت DNA يونان اين خبر را تائيد کرده است.

ايران-الجزاير؛ در تاريخ جديد

اين طور که به نظر مي رسد بعد از اما و اگرهايي که رسانه هاي الجزايري درباره بازي تيم ملي کشورشان مقابل ايران به وجود آورند، برگزاري اين بازي دوستانه قطعي شده منتهي تاريخ آن با تاريخ مطرح شده از سمت سرمربي تيم ملي فرق مي کند.

پيش از اين کي روش گفته بود که شاگردانش 12 خرداد در ورزشگاه آزادي ميزبان الجزاير خواهند بود و بعد از آن براي حضور در جام جهاني راهي روسيه خواهند شد اما سايت الجزاير نوشته که ديدار دوستانه تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران برابر الجزاير در ماه مارس (10 اسفند 96 تا 11 فروردين97) برگزار خواهد شد.

يک احتمال جذاب؛

دربي در نيمه نهايي حذفي

بعد از برد پرسپوليس مقابل بادران در جام حذفي بود که اعلام شد قرعه کشي مرحله نيمه نهايي اين مسابقات بعد از ديدار روز سه شنبه پرسپوليس مقابل صنعت نفت انجام خواهد شد؛ اتفاقي که خيلي ها منتظر آن هستند چرا که اگر استقلال هم موفق به پيروزي مقابل ايرانجوان بوشهر شود، احتمال دارد در قرعه کشي، شاهد دربي در مرحله نيمه نهايي جام حذفي باشيم.

نايب قهرماني تيم فوتبال 5 نفره ايران در آسيا

تيم فوتبال 5 نفره ايران در فينال مسابقات قهرماني آسيا مقابل چين قرار گرفت و با شکست 2 بر صفر برابر اين تيم عنوان نايب قهرماني را کسب کرد. تيم ملي ايران در اين مسابقات برابر تيم هاي کره جنوبي، مالزي و تايلند به پيروزي رسيده بود.

اين مسابقات در کشور مالزي برگزار شد که تيم هاي چين، ايران و تايلند که عناوين اول تا سوم را کسب کردند و سهميه بازي هاي جام جهاني اسپانيا را به دست آوردند.

نظر شما