شناسهٔ خبر: 23090961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش:

160 رشته موجود در شاخه کاردانش متناسب با نیاز بازار کار طراحی شده است

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: 160 رشته در شاخه کاردانش وجود دارد که تنوع این رشته‌ها متناسب با نیاز بازار کار است، چراکه اولویت درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در کرج، سید مصطفی آذرکیش پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی مدیران هنرستان‌های استان البرز که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده برگزار شد، با بیان اینکه مهارت‌آموزی اولویت اول بسیاری از برنامه‌های آموزش‌وپرورش است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 160 رشته در شاخه کاردانش وجود دارد که تنوع این رشته‌ها برای پاسخگویی به نیاز بازار کار طراحی و ارائه‌ شده است.

وی با اشاره به اهمیت درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی افزود: اهمیت درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی غیرقابل‌انکار است، چراکه باعث کاهش نرخ بیکاری و تقویت تولید داخلی می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه آموزش همراه با تولید از برنامه‌های جدی آموزش‌وپرورش در راستای کارآفرینی است، اضافه کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها از دیگر برنامه‌ها برای معرفی ظرفیت‌‌ها و پتانسیل نخبگان در سراسر کشور است.

آذرکیش با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 400 هنرستان کارودانش و 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فعال است، یادآور شد: در این حوزه، تنوع رشته‌ها به سمتی هدایت‌ شده که متناسب نیاز بازار کار باشد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: تمامی این برنامه‌ها در راستای ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی این آموزش‌ها در جامعه است تا منجر به هدایت کارآموزان به سمت کارآفرینی بیشتر و جلوگیری از پشت‌میزنشینی شود.

وی با بیان اینکه ورود به هنرستان در راستای تقویت جایگاه آموزش مهارتی است، اظهار داشت: تلاش بر این است تا امکان اشتغال زودتر از موعد همراه با تحصیل در شاخه کاردانش برای کارآموزان مهیا باشد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش در پایان با بیان اینکه «برنامه جامع توسعه کارآفرینی» در کشور در حال اجراست، متذکر شد: تمامی این موارد در راستای توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و به‌خصوص تقویت تولید داخلی طراحی شده که کارآموزی و استقرار پایه 12 یکی از برنامه‌های جدی وزارت خانه در سال جاری است.

انتهای پیام/ذ

نظر شما