شناسهٔ خبر: 23089884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توانایی های پیشکسوتان جهاد و شهادت مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در دومین گردهمایی عرصه جهاد و شهادت کردستان که با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد اظهار کرد:

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در دومین گردهمایی عرصه جهاد و شهادت کردستان که با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد اظهار کرد: باید زمینه حضور بازنشستگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به عنوان بخش خصوصی فراهم شود.
به گفته وی، پیشکسوتان می توانند با فعالیت های مختلف تولیدی در بخش خصوصی با توجه به تجارب مدیریتی خود اشتغال فعالیت های خود را گسترش داده و یاور دستگاه ها در ایجاد اشتغال باشند.
وی افزود: بخشنامه دولت نیز مبنی بر عدم بکارگیری نیروهای بازنشسته به زودی اجرایی می شود که در نوبه خود اقدامی مثبت است اما در مقابل آن فراهم آوردن شرایط حرکت این اقشار به سمت بخش خصوصی لازم است.
وی یاری انقلاب در دوران بعد از جنگ تحمیلی را از ویژگی های مهم پیشکسوتان جهاد و شهادت اعلام کرد و گفت: آنان در دوران جنگ مسئولیت خود را به خوبی انجام دادند و هم اکنون نیز مانند گذشته پای کار هستند.
دبیر مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان نیز در این آیین گفت: این مجمع فعالیت خود را از سال 1392 شروع کرده و نخستین همایش بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهاد در 30 آذر 1393 برگزار شده است.
محرم وزیری اظهار کرد: این مجمع با دلگرمی به کار خود ادامه می دهد و اما آنچه نیاز امروز جامعه احساس می شود هویت دادن و تکریم پیش از پیش جهاد و شهادت است.
وی افزود امروز تعالی هویت نسل جوان مهمترین هدف انقلاب بوده و هویت بخشی به پیشکستوان جهاد و شهادت می تواند در این مسیر ما را یاری کند
وی اظهار کرد: گسترش فرهنگی از دیگر تاثیرات هویت بخشی به جهاد و شهادت است که امروزه شکوفه های این فرهنگ در محور مقاومت اسلامی شکوفه زده است.
به گزارش ایرنا کردستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی پنج هزار و 400 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده و دارای بیش از 10 هزار رزمنده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز برای شرکت در همایش بزرگداشت شهدای ترور استان کردستان، شرکت در شورای اداری و برنامه ریزی استان و برنامه های فرهنگی و سخنرانی در جمع دانشجویان به کردستان سفر کرده است.
دومین گردهمایی بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان به همت مجمع جهاد و شهادت استان کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور واقع در سنندج برگزار شد.
کردستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی پنج هزار و 400 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده و دارای بیش از 10 هزار رزمنده است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع وسعت، طبق سر شماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: امید بهمنی
3034/6108

نظر شما