شناسهٔ خبر: 23079309 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس اتاق اصناف فارس خبر داد؛

تشدید نظارت بر بازار شب یلدا در شیراز

صاحب‌خبر -
به گزارش  شیرازه ، محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف استان فارس از تشدید نظارت بر بازار شب یلدا در شیراز خبر داد و گفت: تاکنون کمبودی در زمینه اقلام پُر مصرف در شب یلدا نظیر هندوانه، انار، خشکبار و آجیل گزارش نشده است.

وی ادامه داد: قیمت مصوب بازار شب یلدا امسال برای هر کیلو هندوانه ۱۵ هزار ریال در میدان و ۱۸ هزار ریال در مغازه مصوب شده است.

هاشمی افزود: همچنین قیمت مصوب برای هر کیلو انار شیرین و میخوش در میدان ۵۰ هزار ریال و در مغازه‌های سطح شهر ۶۵ هزار ریال تعیین شده است که تمام واحد‌های عرضه کننده از فردا (دوشنبه) موظف به رعایت این قیمت‌ها هستند.

وی، در مورد آجیل و خشکبار نیز بیان کرد: به دلیل تفاوت در کیفیت انواع آجیل و تنوع در درجه بندی این محصول در سال‌های اخیر قیمت مصوبی برای آجیل در نظر گرفته نشده لیکن با استناد به فاکتور خرید و اعمال ۱۰ درصد سود مصوب، نظارت بر فروش و نحوه عرضه این کالا نیز انجام خواهد شد.

هاشمی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه شکایت از تخلفات احتمالی در این زمینه مانند گران فروشی و کیفیت محصولات عرضه شده به ویژه آجیل و خشکبار را برای پیگیری به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

وی در باره آجیل و خشکبار مورد نیاز این ایام گفت: در این زمینه تا کنون کمبودی گزارش نشده و قیمت این محصول را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: نظارت بر بازار شب یلدا با مشارکت اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، بخش بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان سازمان جهاد کشاورزی فارس صورت می‌گیرد.

نظر شما