شناسهٔ خبر: 23067147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اتاق اصناف اسدآباد مطرح کرد:

بازار اسدآباد بخاطر دستفروشان نظم ندارد/افزایش قیمت آجیل و انار در بازار شب یلدا

رئیس اتاق اصناف اسدآباد با بیان اینکه بازار شب یلدا در این شهر جالب نیست، گفت: : امروز اگر در سطح شهر اسدآباد بی‌سامانی وجود دارد، به خاطر وجود دستفروشان است که هیچ کنترلی روی آنها نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا موسی‌الرضا غفاریان در گفت‌وگو با آوای سیدجمال؛ با اشاره به وضعیت بازار شب یلدا، اظهار کرد: در پی استعلامی که از بازار همدانو میدان داشتیم، تنها میوه انار افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میوه انار از 4 هزار تا 8 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که حدود 10 درصد افزایش قیمت را داشته است، البته مابقی میوه‌ها افزایش قیمتی ندارند.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد با بیان اینکه سرمازدگی انار ساوه موجب شد که انار افزایش قیمت داشته باشد،  افزود:در حال حاضر انار از مناطق استان‌های یزد و شیراز ‌می‌آید.

وی گفت: احتمال اینکه دلالان میوه انار را در سردخانه انبار کرده باشند و در شب یلدا قیمت آن کاهش پیدا کند.

*نظم بازار اسدآباد بخاطر دستفروشان سامانی ندارد
غفاریان از افزایش 10 درصدی قیمت آجیل هم در سطح بازار خبر داد و گفت: امروز اگر در سطح شهر اسدآباد بی‌سامانی وجود دارد، به خاطر وجود دستفروشان است که هیچ کنترلی روی آنها نیست.

وی با بیان اینکه نظارتی بر روی دستفروشان از سوی هیچ نهادی وجود ندارد، گفت: خود دستفروشان همچون دلالان با بررسی بازار که چه حصول بازار خوبی دارد، اقدام می‌کنند و با کامیون محصولاتی را می آورند و به فروش میرسانند و هیچ نهادی هم روی آنها کنترل ندارد.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد با بیان اینکه طی نامه ای از فرمانداری درخواست ساماندهی دستفروشان با ایجاد مکانی برای آن‌ها داشتیم، گفت: اگر دستفروشان زیر نظر اتاق اصناف قرار بگیرند و فعالیت کنند می‌توان بر آن‌ها کنترل داشت.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان اسدآباد تعداد 200 واحد صنفی میوه فروشی وجود دارد، تصریح کرد: البته بسیاری از واحدهای صنفی تداخل جنس دارند و در این واحدها میوه هم به فروش می‌رسد.

غفاریان با اشاره به اینکه در سطح شهر اسدآباد 4 نفر بازرس بر واحدهای صنفی نظارت رند، گف: این بازرسان به صورت روزانه از واحدها بازرسی و تخلفات را تذکر می‌دهند.

وی یادآور شد: برای رفاه حال شهروندان نیز شماره سامانه 1127 برای اعلام تخلفات واحدهای صنفی وجود دارد که مردم می‌توانند هرگونه تخلفی را به صورت مستقیم اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما