شناسهٔ خبر: 23078750 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

درخواست مردم عراق از آیت‌الله العظمی سیستانی برای صدور فتوای جهاد علیه فساد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: صدها تظاهرکننده عراقی خواستار صدور فتوایی از سوی آیت‌الله العظمی سیستانی برای مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان در این کشور شدند.
صدها عراقی با تجمع در مرکز شهر «نجف» در اعتراض به فساد مالی مسئولان تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی از آیت‌الله العظمی العظمی سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق خواستند تا فتوایی را نیز برای مبارزه با مفسدان همانند فتوای جهاد کفایی برای مبارزه با داعش صادر کنند.
معترضان در این تجمع اعلام کردند که عراقی‌ها چند سال است به دلیل نقص شدید در خدمات عمومی در شرایط سختی به سر می‌برند و سوال اینجاست که با وجود درآمدهای بسیار حاصل از فروش نفت این پول‌ها کجا هزینه می‌شوند.
این در حالی است که ساکنان مناطق مختلف عراق با کمبود شدید خدماتی چون آب آشامیدنی، خدمات بهداشتی و سایر خدمات شهری مواجه هستند و دستگاه قضائی عراق در طول چند سال گذشته حکم‌های قضائی متعددی برای حبس مسئولان برجسته دولت‌های اخیر در عراق صادر کرده است اما نتوانسته آنها را از کشورهایی که به آنجا گریخته‌اند، بازگرداند.
در همین حال،«نوری مالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با تأکید بر اینکه دستاوردهای نیروهای نظامی این کشور مرهون فتوای جهاد کفایی آیت الله العظمی سیستانی است، از توصیه مرجعیت دینی این کشور برای حفظ الحشد الشعبی تمجید کرد.وی همچنین از توصیه آیت الله العظمی سیستانی مبنی بر انحصار سلاح در دست دولت تمجید کرد.
در تنش های بغداد – «اربیل» نیز، «فؤاد معصوم»، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد :برای سرعت بخشیدن به رایزنی میان بغداد و اربیل جهت پایان دادن به بحران موجود میان دو طرف تلاش می‌کند.

نظر شما