شناسهٔ خبر: 23056275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان بدر:

پیروزی عراق بر داعش مرهون فتوای مرجعیت است

گروه بین‌الملل: هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر تصریح کرد: اگر فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی‌قدر عراق نبود، پیروزی عراقی‌ها در مقابل داعش محقق نمی‌شد.

صاحب‌خبر -

دبیرکل سازمان بدر بر ضرورت مقابله با تفکر منحرف داعش تأکید کردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه  اطلاع‌رسانی الغدیر؛ هادی العامری، دبیرکل سازمان بدرعراق در دیدار با شماری از اساتید دانشگاه‌های عراق تأکید کرد: تشکیلات جنبش اسلامی عراق را زیر نظر مرحوم آیت‌الله العظمی سیدمحمد باقر حکیم سازماندهی کردیم و امروز بر اساس فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی در مقابل داعش پیروز شدیم.

 

وی افزود: همگان تصور می‌کردند که پس از حمله داعش، کشورعراق نابود و تروریسم به خواسته خود دست پیدا کرده و تشکیلات نظامی عراق از بین رفته است، این در حالی بود که پیام جهاد مرجعیت عراق، امید مردم را بازگرداند و مردم پاسخ وی را پاسخ دادند.

 

عامری افزود: هیچ کس بر این باور نیست که نبرد با داعش تمام شده است آن‌چنان که مرجعیت عالی‌قدر عراق گفت، زیرا فکر منحرف و گمراه آن همچنان باقی مانده و ضرورت دارد تا همان‌گونه که بر داعش به صورت نظامی مقابله شد با تفکر داعش با منطق نیز مقابله شود.

 دبیرکل سازمان بدر در ادامه بر اهمیت نیاز به اندیشمندان دینی و اساتید دانشگاه‌ها برای نابودی فکر داعشی و مصون‌کردن جوانان عراقی از اندیشه افراط‌گرایانه تأکید کرد.

وی در پایان اظهار کرد: عراق امروز بیش از گذشته به اتحاد و همبستگی نیازمند است و بازگشت به فرقه‌گرایی بیماری بزرگی است که جامعه عراق را تهدید می‌کند و امیدواریم که آبادانی عراق به سرعت انجام شود/.

نظر شما