شناسهٔ خبر: 23060017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اکبر رنجبرزاده در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مشروح تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی را به شرح زیر قرائت کرد:

حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: عدم پیگیری‌ها در اتصال صنعت و دانشگاه در هیات دولت.

ملک‌شاهی نماینده کوهدشت به وزیر جهاد کشاورزی: تحویل چغندر برداشتی چغندرکاران شهرستان کوهدشت و پرداخت خسارت به کشاورزان با نظر کارشناسی.

علی ساری نماینده اهواز به وزیر نفت: عدم پاسخگویی مسئولین ذیربط در خصوص حادثه چاه نفتی رگ سفید.

شکری نماینده تالش به وزیر نیرو: چرا پروژه بزرگ و ملی سد شتارود تعطیل شده است، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا کارخانه‌های صنایع چوکا و اسالم تعطیل شده و کارگران چند ماه است که حقوق دریافت نکردند.

انصاری نماینده داراب به وزیر راه و شهرسازی: چرا پروژه ساخت بزرگراه در محور فسا - داراب توسط شرکت خاکوب تعطیل شده و مجموعه تحت مدیریت شما اقدام لازم را انجام نمی‌دهد.

شریفی نماینده بندرلنگه به وزیر نفت: تبعیض و بی‌عدالتی در آگهی جذب نیرو در مجموعه وزارت نفت که خلاف ماده 47 قانون برنامه ششم است.

کوچکی‌نژاد نماینده رشت به وزیر کشور: چرا تقسیمات کشوری را اجرا نمی‌کنید.

جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی: وضعیت کشاورزان چغندرکار بسیار نگران‌کننده است و از مدیران جهاد کشاورزی بسیار ناراحت هستم و از نظر مالی در خسران و زیان فراوان قرار گرفته‌اند.

کوچکی‌نژاد نماینده رشت به وزیر دادگستری: عملکرد قوه قضاییه خصوصا قضات مورد رضایت مردم نیست، به وزیر صنعت و معدن: چرا از برداشت غیرمجاز شن و ماسه جلوگیری به عمل نمی‌آید.

نادری نماینده اورامانات به رییس‌جمهور: با توجه به مسئولیت پولی کشور چرا به وضعیت استمهال وام و پرداخت تسهیلات رسیدگی نمی‌شود.

رحیمی جهان‌آبادی به وزیر راه و شهرسازی: مشکلات عدیده حوزه راه سازی و راهداری در شهرستان تربت جام و باخرز و بخش صالح‌آباد کمبود شدید اعتبارات و فرسوده بودن ماشین‌آلات را شاهد هستیم.

فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد به اتفاق آقایان تجری، برزگر و نادری به وزیر آموزش و پرورش: عملکرد وعده‌های خود در خصوص رفع مشکل بیمه فرهنگیان و پرداخت حق‌الزحمه نیروهای حق‌التدریس و عوامل اجرایی امتحانات نهایی آموزش و پرورش.

محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر آموزش و پرورش: دلیل ضعف گسترده مدیریتی در سازمان نوسازی مدارس کشور چیست.

زرآبادی نماینده قزوین به رییس‌جمهور: اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مطابق با اصل 85 قانون اساسی.

حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر جهاد کشاورزی: اعزام هیاتی فوری به شهرستان‌های سیرجان و بردسیر جهت بررسی مسائل و مشکلات اساسی کشاورزان در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، آبیاری و عشایری.

سلیمانی نماینده کنگاور به رییس‌جمهور: تسریع در تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز تکمیلی سدهای قشلاق و آناهیتا در صحنه و کنگاور، به وزیر جهاد کشاورزی و صنعت و معدن: تسریع در تحویل محصول چغندر کشاورزان حوزه‌های انتخابیه به کارخانه‌های قند.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر اقتصاد و دارایی: ضرورت تخصیص سهمیه کاغذ روزنامه به میزان کافی برای شرکت تعاونی مطبوعات کشور از سوی شرکت چوب و کاغذ مازندران.

ابطحی نماینده خمینی‌شهر به اتفاق آقایان قاضی‌پور، برومندی، علوی و محجوب به وزیر بهداشت: تسریع در پرداخت حق و حقوق، کارمزد و اضافه کاری پرستاران کل کشور.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به وزیر نفت: علت دریافت آبونمان با توجه به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن دریافت آبونمان از مشترکین گاز چیست، به وزیر اقتصاد و دارایی: پرداخت پاداش و وام‌های قرض‌الحسنه سنگین با سود اندک برای مدیران بانک تجارت در حالیکه این بانک زیان‌ده است با چه مبنایی صورت می‌گیرد، به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت حفظ سازمان نوسازی مدارس در ساختار آموزش و پرورش و جلوگیری از ادغام یا انحلال آن.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رییس‌جمهور: ضرورت نظارت بر عملکرد صرافی‌ها و پلمب صرافی‌های غیرمجاز در سطح کشور برای جلوگیری از بروز بحران مجدد در اقتصاد کشور، به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت برخورد قاطع با مسببین رخداد پیش آمده در مسابقات کبدی قهرمانی آسیا که منجر به جنجال رسانه‌ها علیه کشور شده است.

مازنی نماینده تهران به رییس‌جمهور: چرا برای حل مشکلات آلودگی هوای تهران مطابق با قانون هوای پاک اقدام نمی‌شود.

نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر نیرو: علت تساعل در سرپوش گذاشتن و تجهیز کانال آب شرب رباط‌کریم که آب کشاورزی است، چیست.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به رییس‌جمهور: وضعیت نامناسب حقوق کارکنان شرکتی و قراردادی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با هیچ یک از موازین منطقی و انصاف سازگاری ندارد.

صفری نماینده کرمانشاه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توجه ویژه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و یکسان‌سازی حقوق آنان با شاغلین، به وزیر جهاد کشاورزی: علت تفاوت قیمت نخود بذری که تحویل کشاورزان استان کرمانشاه شده است، با قیمت نخود بذری دریافتی در چیست.

قاضی‌پور به اتفاق امیرآبادی، محجوب و نجفی به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تدوین و تهیه آیین‌نامه اجرایی تجدید سازمان ستاد آب کشور.

محمدی نماینده قزوین به رییس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش: توجه به وضعیت معیشتی فرهنگیان و پرداخت مطالبات و اضافه کاری آنان از بهمن سال 95 تاکنون و نگاه عادلانه سازمان مدیریت برنامه و بودجه و نظام هماهنگ پرداخت در آستانه تحویل لایحه بودجه دولت به مجلس.

پوربافرانی نماینده نائین به وزیر آموزش و پرورش: بررسی نحوه اعمال سهمیه‌ بومی دانشگاه فرهنگیان که منجر به حذف بسیاری از دانش‌آموزان بومی شهرستان‌های نائین شده است.

مرادی نماینده بندرعباس به وزیر ورزش و جوانان: عدم توجه به زیرساخت‌های ورزشی استان و همچنین عدم رسیدگی به اختصاص امکانات ورزشی در روستاهای هرمزگان.

بهرامیان نماینده نهاوند و اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به وزیر جهاد کشاورزی:‌ جلوگیری از واردات آجیل آفتاب‌گردان به وسیله دلالان سودجو به داخل کشور.

حسینی‌کیا نماینده سنقر به رییس‌جمهور: عدم پرداخت خسارت سرمازدگی سال 94 در عین اعلام مکرر ولی تاکنون خبری از پرداخت نیست.

بی‌مقدار نماینده تبریز به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اجرایی نشدن تبصره 18 بودجه سال 96 به دلیل عدم ابلاغ روش‌های اجرایی به استان‌ها.

فرهنگی نماینده تبریز به اتفاق بیگی، ساعی، سعیدی و بی‌مقدار به رییس‌جمهور و وزیر کشور: ضرورت اقدام عاجل و پیشگیرانه برای جلوگیری از آلودگی هوا در کلان شهر تبریز.

عبداللهی نماینده اهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا مس کشور در احداث کارخانه آهک هیدراته اهر کوتاهی می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما