شناسهٔ خبر: 23055809 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسیدگی به یک هزار و 982 پرونده تخلف کالا و خدمات در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به یک هزار و 982 پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات این استان رسیدگی شده است.

صاحب‌خبر -

نعمت الله بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی مدت یاد شده یک هزار و 944 پرونده در این حوزه که بیشتر شامل عدم درج قیمت ، گران فروشی ، کم فروشی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی بود، تشکیل شده است که تمامی آنها مورد رسیدگی قرار گرفت و با احتساب مختومه شدن 38 پرونده از قبل با تلاش شعب به یک هزار و 982 پرونده رسیدگی شده است.
وی افزود: متخلفان پس از رسیدگی به پرونده ها به پرداخت پنج میلیارد و 761 میلیون و 71 هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: امسال یک میلیارد و 727 میلیون و 944 هزار ریال از جرائم در نظر گرفته شده برای متخلفان حوزه کالا و خدمات در این استان وصول شده است.
بیرانوند گفت: شعب سیار این اداره کل نیز طی مدت یاد شده در قالب 428 گروه یک هزار و 111 مرکز را مورد نظارت و بازرسی قرار دادند که در نتیجه این بازرسی ها 218 واحد دارای تخلف شناسایی شدند که پس از تشکل پرونده و رسیدگی به پرداخت 968 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
وی اضافه کرد: بازارهای هدف با همکاری دستگاه های نظارتی سایر ارگان ها بطور مستمر مورد رصد قرار می گیرند تا ضمن پیشگیری از بروز تخلفات و حمایت از حقوق مصرف کنندگان بتوانیم اقلام مورد نیاز مردم را با قیمت منصفانه در اختیار شهروندان قرار گیرد و از هرگونه سوء استفاده افراد خاطی جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119

انتهای پیام /*

نظر شما