شناسهٔ خبر: 23053326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زمان آن رسیده که به آمریکا بگوییم "بس است دیگر!"

نخست وزیر اسبق فرانسه گفت بخشی از سیاست‌های دولت آمریکا، ایجاد اختلاف و شکاف بیشتر میان شیعیان و سنی هاست.

صاحب‌خبر -

زمان آن رسيده که به آمريکا بگوييم توقف کن به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نخست وزیر اسبق فرانسه با انتقاد شدید از سیاست‌های نامعقول دولت آمریکا گفت: باید با دیپلماسی فراگیر در مقابل رییس جمهور آمریکا صف آرایی کرد تا بیش از پیش، منزوی شود.

"دومینیک دو ویلپن" در گفت و گوی زنده از شبکه تلویزیونی ب. اف ام فرانسه در جواب سوالی درباره تصمیم اخیر ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اظهار داشت: این تصمیم بر هم زننده همه تعادل‌هاست.

وی گفت: امروز جهان در مقابل سیاست‌های ناپایدار دولت آمریکا قرار گرفته و این سیاست‌ها تهدیدی است برای ثبات در مناطق مختلف جهان و شواهد روشن آن هم، موضوع کره شمالی، خاورمیانه، تبادلات آزاد جهانی و خروج از پیمان جهانی محیط زیست است.

نخست وزیر دوران "ژاک شیراک" افزود: آیا نباید به صورت همگانی و با قاطعیت و محکم به دولت آمریکا بگوییم "بس است دیگر!". دو ویلپن گفت: ما نمی‌توانیم قبول کنیم که رییس جمهور یک قدرت بزرگ با سیاست‌های نامعقول خود همه چیز را به هم بریزد.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید با اتخاذ سیاست و صدای واحد به رئیس جمهور آمریکا اعلام کند که با تصمیم یکجانبه وی درباره بیت المقدس مخالف است. نخست وزیر اسبق فرانسه گفت: بخشی از سیاست‌های دولت آمریکا ایجاد اختلاف و شکاف بیشتر میان شیعیان و سنی‌هاست.

انتهای پیام/

انتقاد نخست وزير اسبق فرانسه از ترامپ

نظر شما