شناسهٔ خبر: 66751469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

کرملین: امدادگران روس آماده شرکت در عملیات جستجو و نجات هستند

سیدمیثم یعقوبی مقدم

سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه اوضاع پیرامون حاثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک دنبال می‌کند و امدادگران روس آماده شرکت در عملیات جست‌وجو و نجات هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین بامداد دوشنبه اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از نزدیک تحولات درباره حادثه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه او را پیگیری می‌کند.

پسکوف بامداد دوشنبه گفت: «رئیس‌جمهور روسیه به‌صورت بسیار نزدیک تمام اطلاعات درباره وضعیت بالگردی که رئیس‌جمهور آن حضور داشت را دنبال می‌کند».

سخنگوی ریاست‌جمهوری همچنین گفت پوتین دستورات لازم را برای وزارت شرایط اضطراری و وزارت دفاع صادر کرده و گروه‌های بالگردی و یک گروه ۶۰ نفره از امدادگران برای عملیات جستجو و نجات آماده شده‌اند.

او همچنین گفت امدادگران روس به محض اینکه شرایط آب‌وهوایی اجازه دهد، به دیگر امدادگران در محل حادثه خواهند پیوست.

پیش از این نیز «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد مخبر» معاون رئیس‌جمهور ایران از اعزام ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان از روسیه به تبریز تا ساعاتی دیگر خبر داد.

او گفت: دولت روسیه و شخص آقای پوتین نگران وضعیت سلامت آقای رئیسی و هیئت همراهشان است و سلام و احترام و همدلی صمیمانه خود را در این ساعات به رهبری و ملت بزرگ ایران اعلام می‌دارد.

انتهای پیام

نظر شما