شناسهٔ خبر: 23051679 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

5.5 میلیون جلد کتاب در دسترس دانش آموزان در خراسان رضوی

علیرضا کاظمی روز سه شنبه در مراسم نکوداشت هفته کتاب در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا(س) مشهد افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی با در دسترس قرار دادن این تعداد

صاحب‌خبر - علیرضا کاظمی روز سه شنبه در مراسم نکوداشت هفته کتاب در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا(س) مشهد افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی با در دسترس قرار دادن این تعداد کتاب در حوزه مطالعه و افزایش فرهنگ کتابخوانی سرمایه گذاری کرده است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ کتاب نشر داده شود باید به مساله کتابخوانی در آموزش و پرورش توجه شود بنابراین توسعه فضاهای کتابخانه ای در مدارس در اولویت قرار داده شده تا دانش آموزان بتوانند این فرهنگ لذتبخش را از مدرسه به جامعه منتقل سازند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر نقش آموزش و پرورش در آموزش فرهنگ استفاده از فضای مجازی نیز تاکید و بیان کرد: دورانی که در آن به سر می بریم یک دوران گذار است و اگر بتوانیم فرهنگ استفاده از ابزار جدید و فناوری را نهادینه کنیم کتاب جای خود را در جامعه باز خواهد یافت.
وی در ادامه بدون اشاره به آمار، سرانه فضای کتابخانه ای را در مدارس نسبت به تعداد دانش آموزان کم توصیف و بیان کرد: با ایجاد 26هزار کتابخانه کلاسی در سطح مدارس استان تلاش شده سرانه فضای کتابخانه ای افزایش یابد.
وی همچنین از برپایی هزار نمایشگاه کتاب در سطح مدارس استان در طول هفته کتاب و کتابخوانی خبرداد.
خراسان رضوی دارای 7500 مدرسه و 53 هزار کلاس درس با یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858

نظر شما