شناسهٔ خبر: 66770755 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

سخنران حرم حضرت معصومه(س):

آیت‌الله رئیسی بر سر عهد خود با خدا صادقانه ایستاد

قم - سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب آیت‌الله رئیسی را مصداق این آیه دانست که بر سر عهد خود باخدا صادقانه ایستاد و با شهادت خود پیمانشان را به آخر رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که دوشنبه با حضور پرشور مردم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند از آدم تا خاتم اگر خدا به کسی رفعت مقام و درجه داد و او را مورد مدح و ثنا قرار داد به خطر این بوده که از یک سری امتحانات سختی عبور کرده و نمره قبولی گرفته است.

وی با اشاره به مقام رفیع و منیع شهدا گفت: در قرآن کریم برای شهید و شهادت ویژگی‌هایی از جمله مقام حی حقیقی و مقام صادقین بیان شده است و شهدا را به‌عنوان افرادی که با خدا وارد تجارت شدند و از این تجارت سود بردند معرفی کرده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در روایات آمده است که شهید به وجه الله نظر می‌کند، افزود: یکی از اموری که انسان را به مقامات بالا می‌رساند خدمت به خلق‌الله است و اهل‌بیت فرمودند اگر ما به مقام قرب رسیدیم به‌خاطر عبودیت است و در تفسیر عبودیت آمده است که فرد آنچه از مال و جان و آبرو دارد را در طبق اخلاص گذاشته و بذل کند.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در جامعه جاهلی آن زمان در مقابل کفار و مشرکین ایستادند و در جنگ‌های مختلف پیروز شدند و یک انقلاب را محقق کردند، افزود: پیامبر (ص) به اصحاب خود فرمودند روزی خواهد آمد که تمام کفر در مقابل اسلام قد علم خواهند کرد و شما این روز خواهید دید و شاهد پیروزی اسلام خواهید بود؛ ولی برخی از افراد دودل و مذبذب می‌گفتند پیامبر (ص) با این سخنان شما را فریب می‌دهد.

مؤمنی با اشاره به آیه ۲۲ سوره احزاب به ویژگی‌های مؤمنان اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ احزاب عده‌ای استوار و محکم ماندند و وقتی دیدند که احزاب در مقابل دین قد علم کردند می‌گویند این همان چیزی است که خدا و پیامبرش وعده داده بودند و راست گفتند خدا و رسول و چیزی جز ایمان به آن‌ها افزوده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: جبهه و جنگ برای مؤمنان بشارت و رشد و کمال است؛ لذا استوار و محکم در این جبهه می‌مانند و مشکلاتی که در این مسیر پیش می‌آید آن‌ها را از راهی که می‌روند منصرف نمی‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب، آیت‌الله رئیسی را مصداق این آیه دانست که بر سر عهد خود با خدا صادقانه ایستاد و با شهادت خود پیمانشان را به آخر رساند، افزود: آیت‌الله رئیسی با وجود تلاش مستمری که در راه انجام وظایف ریاست‌جمهوری داشتند اول هر ماه در منزل خود روضه داشت و شب‌های جمعه نافله‌اش را حتماً در یکی از حرم‌های اهل‌بیت یا مسجد مقدس جمکران می‌خواند.

وی با بیان اینکه برخی به ایشان بی‌احترامی کردند؛ ولی ایشان جوابشان را نداد و خود را سرباز ولایت می‌دانست، گفت: خداوند به افرادی که در این مسیر صادقانه پای حرف خود ایستادند جزای خیر می‌دهد و آیت‌الله رئیسی از افرادی بود که در این مسیر صدق خود را نشان داد.

مؤمنی با اشاره به نگرانی برخی از مردم نسبت به آینده گفت: امام بعد از شهادت شهید رجایی فرمودند ملت بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی واقع نخواهد شد و رهبر معظم انقلاب هم روز گذشته پس از شهادت آیت‌الله رئیسی فرمودند مردم بدانند که خللی در این مسیر انقلاب به وجود نخواهد آمد.

نظر شما