شناسهٔ خبر: 23048112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس خاورمیانه:

اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقشه ای از قبل طراحی شده بود/حماقت تاریخی ترامپ مسلمانان را برای آزادسازی قدس متحدتر کرد

کارشناس خاورمیانه گفت:اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل توسط ترامپ یک نقشه از قبل طراحی شده عبری، عبری و غربی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید ثاقبی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل توسط ترامپ یک نقشه از قبل طراحی شده عبری، عبری و غربی است، اظهار کرد: حماقت تاریخی و اشتباه استراتژیکی رئیس جمهور آمریکا که به نام آمریکا تمام می شود در این برهه کلید خورد.

وی با بیان اینکه اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مشخص کرد که آمریکا غیر قابل اعتماد است و آمریکا نمی تواند میانجی باشد، ابراز کرد:آمریکا فقط منافع اسرائیل را تامین می کند و دشمن اسلام و مسلمین و فلسطین است.

کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه در این اقدام آمریکا نه تنها مسلمانان بلکه سایر ادیان همه به شکلی عمل ترامپ را محکوم کردند و هیچ کشوری در جهان حاضر نشد دنباله رو ترامپ باشد، عنوان داشت: در پشت پرده کشورهایی نیز که حافظ منافع اسرائیل هستند مانند عربستان و بحرین و غیره از اقدام ترامپ حمایت کردند.

ثاقبی به تحلیل سید حسن نصرالله در راستای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس اشاره کرد و افزود: سه مثلث شوم جهان (اسرائیل،آمریکا و عربستان) سعی در عادی سازی این جریان دارند تا فلسطین به فراموشی سپرده شود.

ترامپ در انتقال پایتخت اسرائیل به قدس اشتباه بزرگی را مرتکب شده است

وی با بیان اینکه اعراب در عربستان خلاصه نمی شود و امروز الازهر که یک مرکز علمی و اسلامی است شدیداً با اقدام ترامپ مخالفت کرده و کالاهای آمریکایی را تحریم کرده است،تصریح کرد: کشورهایی مانند مالزی و اندونزی نیروهای خود را برای آزاد سازی قدس شریف آمده کرده است.

کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه امروزه قدرت جبهه مقاومت خیلی بیشتر شده و منسجم تر و متحهد تر از قبل شده است ،ادامه داد: ترامپ در انتقال پایتخت اسرائیل به قدس اشتباه بزرگی را مرتکب شده و وحدت و انسجام جبهه مقاومت این را نشان می دهد که قدس پایتخت اسرائیل نخواهد شد.

ثاقبی با بیان اینکه کشورهایی که می خواستند با حضور داعش و گروههای تروریستی و تکفیری در منطقه فلسطین را به فراموشی بسپارند دوباره احیا شده و انتفاضه جدیدی را شروع کرده اند، اضافه کرد: ملت فلسطین با دست خالی در حال مبارزه با نیروهای رژیم کودک کش اسرائیل برای حفظ ارزش های اسلامی و قدس شریف هستند.

وی با اشاره به اینکه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف توطئه بزرگی است ، خاطرنشان ساخت: دشمنان با این اقدام خود سعی دارند تنش بزرگی در منطقه ایجاد کنند که سودی برای آنها نخواهد داشت.

کارشناس خاورمیانه در پایان تاکید کرد: کشورهای جهان اسلام و مسلمانان باهم متحد شده و جلوی توطعه را خواهند گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما