شناسهٔ خبر: 22949978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه ماهان:

تنها راه نجات فلسطین و آزادی قدس اتحاد مسلمانان است

حجت الاسلام محمد زاده با بیان این که تنها راه نجات فلسطین و آزادی قدس اتحاد مسلمانان است، گفت: اشتغال قدس از سوی دشمن به عنوان نادیده گرفتن حق مردم فلسطین است؛ از این رو همه مسلمانان وظیفه دارند که از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد محمد زاده امام جمعه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین، گفت: به رسمیت شناختن قدس از سوی ترامپ، یک حرک کودکانه است.

وی افزود: انتقال سفارت اسرائیل غاصب از تل آویو به قدس یک حرک سیاسی از سوی دشمن است؛ زیرا اگر دشمنان توانستند قدس را بگیرند، مسلمانان ضربه های محکمی خواهند خورد؛ از این رو مردم جهان باید از این کار جلوگیری کنند.

حجت الاسلام محمد زاده با اشاره به این که همه حاکمان آمریکا از اسرائیل غاصب حساب می برند، اظهار داشت: آمریکایی ها چون خودشان را مدیون اسرائیلی ها می دانند، هر کاری را برای آن ها انجام می دهند و هدف اصلی آن ها از بین بردن مردم مسلمان در آن منطقه است.

استاد حوزه علمیه ماهان اظهار داشت: اسرائیل غاصب یک رژیم خودساخته بوده و با غصب کردن بخشی از سرزمین فلسطین حقوق مردم را پایمال کرده است، باید از سازمان ملل پرسید که بر چه حقی جلوی کارهای آن ها را نمی گیرد.

وی با بیان این که سازمان ملل از خودی های رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: مشروع بودن حرف های ترامپ درباره قدس آوارگی بسیاری از مردم مسلمان را به دنبال دارد؛ به همین دلیل مردم مسلمان باید جلوی این کار را بگیرند.

حجت الاسلام محمد زاده خاطرنشان کرد: ساکنان اصلی سرزمین اشغالی را اعراب تشکیل می دادند اما دشمن غاصب اعراب را بیرون کرده و خودشان را مالک آن جا دانستند و حالا با چه حقی به فکر پایتخت هستند.

وی بیان داشت: سیاست خصمانه غرب برگرفته از کشتار مسلمانان و منفعت طلبی از کشورهای مسلمان است و مسلمان واقعی کسی بوده که تفکر سیاست غرب را از ذهن خود دور کند.

امام جمعه ماهان گفت: موقعیت استراتژیک فلسطین سبب شد که دشمن آن جا را به عنوان سرزمین خود معرفی کند زیرا فلسطین بهترین منطقه ای بوده که بر همه کشورها دسترسی دارد.

حجت الاسلام محمد زاده با بیان این که قدس به عنوان اولین قبله مسلمانان شناخته می شود، اظهار داشت: توهین به مسجدالاقصی توهین به تمام مسلمانان بوده و دشمنان حق ندارند به مقدسات اسلام توهین کنند.

وی با بیان این که تنها راه نجات فلسطین و آزادی قدس اتحاد مسلمانان است، ابراز داشت: اشتغال قدس از سوی دشمن به عنوان نادیده گرفتن حق مردم فلسطین است و وظیفه تمام مسلمانان بوده که از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

امام جمعه ماهان با بیان این که وظیفه مردم جهان سکوت نکردن در قبال موضع فلسطین است، اظهار داشت: حرف های ترامپ نابودی اسرائیل غاصب را به دنبال دارد زیرا اگر دشمن قدس را بگیرد مردم مسلمان دشمن را از آن جا بیرون می کنند.

وی تصریح کرد: دفاع از مظلوم با خون و جسم ما آمیخته شده و فردی که در جامعه ندای یک انسان را مظلوم را بشنود اما کمک به او نکند، مسلمان نیست.

حجت الاسلام محمد زاده با توجه به این که آزادی فلسطین مهم ترین موضوع جهان اسلام شناخته می شود، خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران باید با اتحاد  کامل به یاری مردم مظلوم فلسطین بروند.

استاد حوزه علمیه ماهان تصریح کرد: اقدام ترامپ با هماهنگی بعضی از کشورهای مسلمان بوده و کشورهای مسلمان با نادیده گرفتن حق مردم فلسطین، برای دشمنان دین اسلام فرصت درست کرده اند.

وی با اشاره به این که جهان استکبار از بعضی از کشورهای مسلمان سوء استفاده می کند، افزود: عربستان یکی از کشورهایی است که فریب خورده آمریکا است؛ اما عربستانی ها بدانند که به دشمنانی کمک می کنید که روزی شما را هدف قرار می دهند و این دشمنان به فکر منافع خود در منطقه هستند.

وی در پایان گفت: امت اسلامی باید با تمام قدرت از مردم مظلوم فلسطین دفاع کند تا دشمنان غاصب را از منطقه خاورمیانه بیرون کنند./9707/ت۳۰۳/ب۲

نظر شما