شناسهٔ خبر: 23045214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخصیص 75 هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن محرومان + فيلم

خبرگزاری صداوسیما

با تخصیص 75 هزار میلیارد ریال ، 75 هزار خدمت در قالب تعمیر ، خرید ، احداث ، رهن و اجاره مسکن به مددجویان ارائه می شود.

صاحب‌خبر -
تخصیص 75 هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن محرومانبه گزارش اخبار استانهاي  خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور در بازدید از روند ساخت و تعمیر خانه های مددجویان کمیته امداد شهرستان لنگرود گفت : قرار است امسال 75 هزار میلیارد ریال اعتبارات برای ارائه 75 هزار خدمت در قالب تعمیرات جزئی و اساسی ، خرید ، ساخت ، رهن و اجاره مسکن مددجویان تخصیص دهیم که بر این اساس در کنار 45 هزار خدمت تعمیراتی 30 هزار خدمت عمرانی انجام خواهیم داد.
ابراهیم بازیان افزود : کمیته امداد خدمات مسکن را برای تسریع در توانمند سازی خانواده های تحت پوشش بطور جدی در دستور کار قرار داده است و در تلاشیم که در برنامه 5 ساله ششم که امسال سال اول اجرای آن است بتوانیم مشکل مسکن مددجویان را حل کینم.
وی گفت :  در این راستا با ایجاد تنوع در خدمات مسکن ، هر ساله اعتباراتی  پیش بینی می شود.
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اعلام کرد : عمدتا جهت گیری برنامه ها به سمت روستاها – مناطق محروم و مرزی و همچنین شهرهای زیر 100 هزار نفر است.
 ابراهیم بازیان گفت : امسال در شهرهای بزرگ برای اولین بار برای کمک به خانواده هایی که در اولویت کمک های بلاعوض نبودند ، از محل خط اعتباری صندوق قرض الحسنه و از طریق اعطای وام قرص الحسنه و تا حدودی کمک بلاعوض کمک خواهد شد.
وی افزود : برنامه کمیته امداد استفاده از همه ظرفیت های اجرایی – فنی – نظارتی و کمک های مالی مردم – خیران – دولت - نهادهای عمومی و خصوصی است.
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت : با مشارکت سپاه پاسداران در سال 95 و 96 ، ساخت پنج  هزار واحد مسکن محرومین را 7 استان کشور برنامه ریزی کردیم که هزار واحد متعلق به گیلان بود.
ابراهیم بازیان گفت : ساخت و واگذاری چهار هزار واحد از این واحدها تا دهه فجر امسال به پایان می رسد.
وي افزود : گیلان رتبه اول را در تامین منابع و بیشترین پیشرفت در اجرای این طرح را دارد بطوریکه تا پایان دهه فجر امسال 850 واحد سهم مسکن محرمان این استان به مرحله بهره برداری می رسد  و تحویل خانواده های مددجو شد.
وی گفت : استان های سیستان و بلوچستان - ایلام - خوزستان - هرمزگان و منطقه بشاگرد هم جزء مناطق مشمول این طرح بود که از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود : پارسال  با استفاده از همه ظرفیت ها اعم از وام های طرح بهسازی بنیاد مسکن ، مشارکت سپاه و خیران و همچنین اعتبارات کمیته امداد و دولت توانستیم 25 هزار واحد مسکن را در روستاها و شهرها شروع ، تکمیل و به بهره برداری برسانیم که این کار با 400 میلیارد تومان اعتبار در قالب 80 هزار خدمت عمرانی انجام شد.
ابراهیم بازیان اعلام کرد : همان طور در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و در برنامه های توسعه تاکید شده است مقاوم سازی مسکن روستایی برای کاهش  تلفات جانی در حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله ضروری است.

<div id="video-display-embed-code_1678429" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1940624/1678429?width=400&height=300"></script></div>
دانلود
 
 

نظر شما