شناسهٔ خبر: 23044698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نوید آغاز بازسازی در مناطق زلزله زده کرمان + مصاحبه

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور امروز درسفر به کرمان از آغاز بازسازی واحد مسکونی آسیب دیده درزلزله های اخیر راور خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ علیرضا تابش امروز در هجدکِ راور از نزدیک درجریان میزان خسارت به واحدهای مسکونی قرار گرفت.
وی با اشاره به آغاز آواربرداری در مناطق زلزله زده راور گفت: بازسازی 3 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده فردا به دولت پیشنهاد می شود و در صورت تصویب، تسهیلات لازم به آنها داده خواهد شد.
وی افزود: در این زلزله 1400 واحد شهری و 1600 واحد مسکونی روستایی آسیب دیده اند که در صورت تصویب دولت 30 میلیون تومان در روستاها و 40 میلیون تومان درشهرها تسهیلات بازسازی داده می شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین از اعطای 5 میلیون تومان کمک بلاعوض به افراد آسیب دیده در زلزله اخیر در روستاها و 6 میلیون تومان در شهرها خبر داد.
وی با اعلام اینکه 510 واحد مسکونی هم در مناطق زلزله زده نیاز به بهسازی و تعمیر دارند هم گفت: در صورت تصویب دولت 12 میلیون تسهیلات نیز برای تعمیر این منازل اعطا می شود.
علیرضا تابش خاطر نشان کرد: همه ی صاحبان 3 هزار واحد مسکونی آسیب دیده، مبلغ دو میلیون تومان بلاعوض معیشتی نیز دریافت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: خود مردم باید بازسازی را در اولویت قرار دهند و بنیاد مسکن نیز تا بازسازی آخرین خانه درکنار مردم می ماند و از آنها حمایت می کند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1695640" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1948567/1695640?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما