شناسهٔ خبر: 23042642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مذاکرات بين دولت ونزوئلا و مخالفان آن، ماه ژانويه از سر گرفته مي شود

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خبرگزاري رويترز از کاراکاس، گفتگوهاي روز جمعه بين نمايندگان دولت ونزوئلا و مخالفان آن، به دستيابي به توافق براي کاهش شدت بحران سياسي و اقتصادي در اين کشور ناآرام عضو اوپک منجر نشد و قرار است دور جديد مذاکرات بين دو طرف در ماه ژانويه از سر گرفته شود.
خورخه رودريگز وزير اطلاع رساني ونزوئلا و رئيس هيئت مذاکره کننده دولت در دومينيکن در بيانيه اي کوتاه که از تلويزيون رسمي ونزوئلا منتشر شد اعلام کرد «بار ديگر يازدهم ژانويه با مخالفان تشکيل نشست خواهيم داد».
رهبران مخالفان دولت از نيکولاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا مي خواهند براي کاستن از بحراني که موجب شده است ميليون ها نفر نتوانند به غذاي کافي دسترسي داشته باشند، کمک هاي بشردوستانه از خارج را بپذيرد. آنها همچنين خواستار آزادي صدها فعال مخالف از زندان شده اند. مقامات دولت ونزوئلا نيز از مخالفان مي خواهند به لغو تحريم هاي آمريکا که به بهانه تضعيف دموکراسي بر ونزوئلا تحميل شده است کمک کنند.
دور نخست مذاکرات دو هفته پيش در جمهوري دومينيکن برگزار شد و بدون دستيابي به توافق پايان يافت. لوئيس فلوريدو نماينده مخالف دولت در پارلمان ونزوئلا گفت ما خواستار توافقي هستيم که قابل اجرا باشد. وي افزود، به نشست ديگري نياز داريم تا به توافقي دائم دست پيدا کنيم زيرا بررسي همه مسائل را کامل نکرده ايم.

نظر شما