شناسهٔ خبر: 66608968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت اکثریت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا از مردم غزه و حماس

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی یک روزنامه آمریکایی حاکی از حمایت اکثریت دانشجویان آمریکا از مردم غزه و جنبش حماس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، بر اساس نظرسنجی روزنامه نیویورک پست، ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا از اعتراضات در حمایت از فلسطین و مردم غزه حمایت کرده و ۴۳ درصد نیز در این اعتراضات شرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، همچنین ۶۳ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا با حماس اعلام همبستگی کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی ۱۵ درصد از شرکت کنندگان در تظاهرات‌ها و اعتراضات نیز بر این باورند که (رژیم) اسرائیل نباید وجود داشته باشد.

پیش تر شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرده بود که از زمان آغاز اعتراضات دانشگاهی در آمریکا در حمایت از مردم غزه تاکنون، حداقل ۵۰ استاد و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایرنا، حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است.

اعتراض‌ها به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا آغاز و به سایر دانشگاه‌های آمریکا و جهان سرایت کرده است.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از (رژیم) اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

نظر شما