شناسهٔ خبر: 23042517 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد

مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در بخش کتبی/7

بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در بخش کتبی صبح امروز به‌صورت همزمان در واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آزمون کتبی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت(ع) در دو بخش دانشجویی و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد و استادان در سه رشته احکام، نماز و سیره معصومین(ع) و دانشجویان در 10 رشته تفسیر قرآن کریم، زندگانی چهارده معصوم(ع)، زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه‌ قرآن کریم به انگلیسی، احکام برادران، احکام خواهران، زندگانی پیامبر(ص)، ترجمه‌ قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم نهج‌‌البلاغه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام صفی خانی مدیر کل فرهنگی واحد قزوین هدف از برگزاری این مسابقات را تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و انس و الفت جامعه دانشگاهی با قرآن و عترت(ع) بیان کرد و افزود: «مسابقات قرآن و عترت(ع) یکی از مهمترین رخدادهای فرهنگی است که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود؛ در مسابقات امسال بیش از 1500 نفر شرکت کننده در مجموع آقایان و خانم‌ها حضور داشتند که افراد برتر به مسابقات استانی و در نهایت به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.»

وی با قدردانی ویژه از حمایت‌های دکتر موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در برگزاری مسابقات قرآن و عترت(ع)، گفت: «از هیأت رئیسه و بخش‌های مختلف از جمله حوزه اداری و مالی، پژوهشی، آموزشی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان و روابط عمومی دانشگاه که در برگزاری این مسابقات نهایت همکاری را داشتند تشکر می‌کنم.»

بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر همزمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برگزار شد.

بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر در بخش کتبی همزمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور امروز سه شنبه 21 آذر برگزار شد؛

علیرضا نصیری خلیلی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بهشهر گفت: «این مسابقات در دو بخش دانشجویان و استادان و با حضور 100 داوطلب برگزار شد که از این تعداد حدود 65 نفر زن و 35 نفر مرد بودند که در 5 رشته مربوط به مفاهیم قرآن و سیره عملی عترت به رقابت پرداختند.»

بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بستان برگزار شد و تعداد 150 نفر از دانشجویان و 50 نفر از استادان و اعضای هیأت علمی در 5 رشته تفسیر قرآن کریم، زندگانی پیامبر(ص)، نماز، احکام برادران و احکام خواهران به رقابت پرداختند.

عباسعلی طالبی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در حاشیه بخش کتبی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی سراسر کشور با قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقه عظیم قرآنی، تمسک به قرآن و عترت را رمز موفقیت انسان در زندگی فردی، اجتماعی و سعادت اخروی بشر دانست.

طالبی گفت: «جای بسی خوشحالی است که شاهد حضور چشمگیر استادان و دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه هستیم که نشان دهنده علاقه‌مندی جوانان و دانشجویان ما به اسلام و انقلاب است.»

علی اکبر فلاح مسئول کانون قرآن و عترت واحد سوادکوه نیز با بیان استقبال خوب استادان و دانشجویان از این مسابقات و قدردانی از حمایت دکتر داریوش خادمی شورمستی رئیس واحد اعلام کرد: «بیش از 120 نفر از استادان و دانشجویان در رشته‌های سیره معصومین(ع)، نماز، احکام، زندگانی پیامبر(ص)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا، ترجمه فارسی قرآن کریم، تفسیر سوره حمد، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و شرح موضوعی نهج‌البلاغه با هم رقابت کردند که از منتخبان هر بخش پس از اعلام نتایج مسابقات از طریق سایت تسنیم قدردانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آنا، صبح امروز با حضور بیش از 140 نفراز اساتید و دانشجویان واحد فیروزکوه ، مسابقات بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت در 5 رشته نماز، زندگی معصومین، قرآن به زبان انگلیسی، زندگی پیامبر اعظم (ع) و قرآن کریم برگزار شد.

دکتر خسرو عزیزی معاون اداری و مالی واحد فیروزکوه علاوه بر بازدید از چگونگی برگزاری این دوره از مسابقات و شنیدن توضیحات مجریان برگزار کننده در مصاحبه ای اختصاصی گفت: الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع قرآن و عترت همواره پیشتاز و پرچم داربوده است.

وی ادامه داد: مفاهیم قرآنی باید در دانشگاه آزاد اسلامی بصورت عملیاتی مورد توجه و عنایت قرار بگیرد . امروز بیش از هرزمان دیگری به عمل قرآن محتاجیم.

معاون اداری ومالی واحد فیروزکوه مشکلات جامعه جهانی را دورشدن از مفاهیم الهی دانست و تاکید کرد: دانشگاه ها باید پرچم دار دعوت بشریت بسوی اخلاق دینی و درراس آن اخلاق اسلامی و قرآنی باشند.

عزیزی مسابقات قرآن و عترت را وسیله و ابزاری دانستند که می تواند برای جذب جوانان به این مفاهیم ناب مفید و موثر باشد.

بخش شفاهی مسابقات در ماه های آینده در بخش های صوت و لحن، ترتیل و اذان برگزار خواهد شد و درمرحله نهایی برندگان مسابقات به سطح استان و کشوری راه پیدا خواهند کرد.

بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو برگزار شد.

بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت با رقابت بیش از 350 نفر از استادان و دانشجویان واحدبین الملل ماکو به صورت همزمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور با حضور رئیس، معاونین در واحد بین الملل ماکو برگزار شد.

این دوره از مسابقات با مشارکت بیش از 350 نفر از دانشجویان و استادان در رشته های: آشنایی با تفسیر قرآن کریم،نماز،احکام برادران ،احکام خواهران،زندگی پیامبر و نماز به رقابت پرداختند.

ثبت‌ نام این دوره مسابقات از دهم مهر از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی انجام شده و بر اساس آیین‌نامه جامع قرآن و عترت در این واحددانشگاهی به نفرات برتر هدایایی اعطا خواهد شد.

بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) ویژه استادان و دانشجویان همزمان با واحد های استان تهران روز سه شنبه 21 آذرماه و با حضور قریب به 500 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

دکتر عباسعلی قیومی با اعلام این خبر به آنا گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته و تکمیل فرایند اطلاع رسانی و ثبت نام از دانشجویان و استادان علاقمند به شرکت در آزمون کتبی قرآن و عترت (ع) این مرحله از مسابقات در کلیه دانشکده های تابعه واحد تهران شمال و در سه رشته احکام، نماز و سیره معصوم (ع) برای گروه استادان و 10 رشته شامل احکام، نماز، سیره معصوم(ع)، تفسیر نهج البلاغه، زیارات و ادعیه، ترجمه فارسی و انگلیسی قرآن، زندگانی پیامبر اکرم (ص) ، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه و زیارت عاشورا برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران شمال افزود: نتایج این آزمون متعاقباً در پایگاه اطلاع رسانی حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر و پذیرفته شدگان به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

بیست و سومین دوره مسابقات کتبی قران و عترت در دو بخش اساتید و دانشجویان در واحد پیرانشهر برگزار شد.

عثمان حسن زاده، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در گفت‌وگو با به خبرنگار خبرگزاری آنا، در این خصوص گفت: مسابقات کتبی بیست و سومین دوره قران و عترت در دو بخش اساتید و دانشجویان همزمان با سراسر واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در واحد پیرانشهر برگزار شد.

وی با اشاره به جایگاه والای ترویج فرهنگ قرآن و عترت در بین دانشجویان اظهار کرد: حضور چشمگیر دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی در این دوره از مسابقات نشان از ترویج فرهنگ قرآنی در بین جامعه دانشگاهی دارد که لازم است این مهم همواره در برنامه های آتی نیز مورد توجه و اولویت قرار گیرد.

حسن زاده، افزود: در این دوره از مسابقات بیش از 250 دانشجو و 30 نفر از اساتید واحد پیرانشهر حضور داشتند که نسبت به سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بود.

مسئول کانون قرآن و عترت واحد پیرانشهر یادآور شد: بیست و سومین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت در این واحد دانشگاهی در پنج رشته ویژه دانشجویان شامل 1- تفسیر قرآن 2- زندگانی پیامبر اعظم (ص)3- نماز 4- احکام خواهران و 5- احکام برادران و یک رشته "نماز" ویژه اساتید برگزار شد.

نفرات برتر این دوره از مسابقات علاوه بر دریافت جوایز نقدی به مرحله استانی راه می‌یابند.

بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت با شرکت بیش از 820 نفر از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و مرکز آموزشی سما همزمان با سراسر کشور گشایش یافت.

به گزارش آنا، دکتر محمد رحیم رسولی آزاد مدیرکل فرهنگی واحد رودهن با بیان اینکه بیش از 820 نفر دانشجو و استاد در این بخش از مسابقات شرکت کرده‌اند، افزود: «مرحله کتبی مسابقات به صورت یک مرحله‌‌‌‌ای و همزمان با سراسر کشور امروز سه شنبه 21 آذر 96 برگزار و بر اساس زمان‌‌بندی اعلام شده مسابقات کتبی بخش کارکنان نیز نیمه دوم بهمن‌ سال جاری برگزار خواهد شد.»

رسولی آزاد گفت: «در بخش کتبی مسابقات ویژه دانشجویان دررشته های: زندگانی پیامبر(ص)، احکام، نماز، ترجمه فارسی قرآن، ترجمه انگلیسی قرآن و تفسیر سوره حمد و در سه رشته برای استادان دانشگاه شامل زندگانی پیامبر، سیره معصومین، نماز و احکام به رقابت پرداختند.»

وی افزود: «دارندگان رتبه برتر در این رقابت معنوی، به مراحل استانی و کشوری ارتقا داده می شوند.»

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه ها، بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت در بخش کتبی، همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، استادان و دانشجویان در رشته های احکام و نماز به طور جداگانه در سالن کنفرانس دانشگاه با یکدیگر به رقابت پرداختند که افراد برتر به مسابقات استانی و مرحله کشوری راه خواهند یافت و به آنان هدایایی اعطا خواهد شد.

نظر شما