شناسهٔ خبر: 23041103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد تأکید کرد

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در توسعه توس

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه منطقه تاریخی توس، گفت: شهرداری در این زمینه فقط باید تسهیل‌گری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احسان اصولی ظهر امروز در نشست «توس در بستر تاریخ» که در تالار رجایی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از معضلات امروز جامعه ما آسیب‌های اجتماعی و به تبع آن، وقوع جرائم و فضای نامطلوب اجتماعی است.

وی عنوان کرد: این شاخص‌ها در آمارهای رسمی و غیررسمی، وضعیت مشهد را در آستانه بحران تعریف می‌کند. یکی از راهای برون‌رفت از این فضا و‌ مهار ناهنجاری‌های موجود، تقویت هویت فرهنگی اجتماعی در مشهد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آنچه این روزها در مشهد مشاهده می‌کنیم، این است که پیوستگی، درهم‌تنیدگی و افتخار به نام مشهد و مشهدی بودن بسیار کمرنگ شده، پرداختن به موضوعاتی چون توس و ‌گذشته تاریخی آن می‌تواند گام‌ مؤثری در این زمینه به شمار رود. 

اصولی با بیان اینکه ما برای توس به عنوان سرمایه‌ای عظیم که با فرهنگ مردم درهم تنیده شده، اولویت بالایی قائل هستیم، افزود: برهمین اساس، کمیسیونی به منظور احیای منطقه تاریخی توس ایجاد شد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات در برخورد با برخی گروه‌های مختلف اجتماعی مشاهده می‌شود که یک نوع سردرگمی، تعارض و تضاد عمومی در بین نسل ما و نسل‌های دیگر درحال شکل‌گیری است و این یعنی، ما نتوانستیم این آگاهی و ارتباط با ریشه‌های فرهنگی و هویتی را به صورت اثرگذار برای عموم جامعه برقرار کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در توسعه و‌ آبادانی توس، ادامه داد: در صورتی که فعالیت‌های ما جنبه مردمی پیدا کند، این حرکت می‌تواند تداوم یابد، اما آنچه که هم‌اکنون شاهدیم باز هم یک دغدغه سازمانی است درحالی که تا مردم پای کار نیایند و یک مزیتی برای آنها شکل نگیرد، چندان راه به جایی نمی‌بریم. 

وی یادآور شد: در گذشته توس بر مبنای یک داشته تاریخی مانند کشف‌رود شکل گرفته، اما اکنون برای ما و سرمایه‌گذار چه دارد؟ مدل‌هایی هم که امروز پیگیری می‌کنیم، مدل‌های اداری بروکراسی است، مگر برای بافت فرسوده اطراف حرم که شرکت ساختیم چقدر موفق بودیم که اکنون برای توس بخواهیم با این روش موفق شویم.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید براینکه شهرداری فقط باید باید بسترسازی کند، توضیح داد: نباید با ایجاد تشکیلات، ممنوعیت‌های جدید ایجاد کنیم، تمام سخن من این است که برای رونق بخشی به منطقه توس یک عباس برزگر نامی پیدا شود کافی است، بگذاریم این افراد کار خود را انجام دهند، مشکلات و‌ موانع اداری را برداریم و یک نگاه مبتنی بر اعتماد به مردم داشته باشیم، در کنار آن از کمک کارشناسان‌ هم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ذ

نظر شما