شناسهٔ خبر: 23022945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نقش رسانه ها در تقویت ظرفیت های داخلی انکارناپذیراست

به گزارش ایرنا محمد حسینی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی که با حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شد، افزود: نگاه به

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمد حسینی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی که با حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شد، افزود: نگاه به درون رمز توسعه منطقه ای است و برای رسیدن به رشد باید ظرفیت های داخلی را تقویت کرد.
وی اظهار کرد: هر استانی که امروز به رشد قابل توجهی رسیده، نگاه مدیران آن به ظرفیت های داخلی بوده و از این ظرفیت ها به بهترین نحو بهره برده اند که در این استان ها نقش روابط عمومی و رسانه ها در جریان سازی تقویت ظرفیت ها تاثیر بسزایی گذاشته است.
به گفته وی، امروزه میراث فرهنگی، گردشگری و بازارچه های مرزی در این استان از مهمترین این ظرفیت ها هستند و رسانه ها باید طوری جریان سازی کنند که بتوانیم به بهترین وجه ممکن از این ظرفیت ها بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: برای جذب گردشگر و توسعه همه جانبه باید به دنبال بستر سازی باشیم و تا این امر محقق نشود از توسعه خبری نخواهد بود.
حسینی با بیان اینکه برخی کشور ها 2 برابر پول نفت از حوزه گردشگری درآمد دارند، گفت: با اینکه جزو 10 کشور نفت خیز جهان هستیم اما به لحاظ درآمد بخش گردشگری موفق نبوده ایم که این مهم نیازمند توجه بیشتر در بستر سازی ظرفیت های داخلی است.

** رعایت اخلاق/ امید و همبستگی
رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی رعایت اخلاق را مهمترین راهکار رسیدن به امید و همبستگی در جامعه دانست و اظهار کرد: فضای رسانه و روابط عمومی ها باید اخلاق مدارانه باشد به گونه ای که اخلاق در اولویت مسایل کاریشان قرار گیرد.
وی ادامه داد: تا اخلاق جامعیت پیدا نکند موفقیتی حاصل نخواهد شد و از آنجایی که روابط عمومی ها و اصحاب رسانه جزو پر تحرک ترین بخش سازمان ها هستند باید اخلاق و گفتمان سازی را بر پایه اصول مدون رعایت کنند.
حسینی با بیان اینکه رسانه و روابط عمومی به عنوان بخش تغذیه اطلاع رسانی جامعه مسئولیتی سنگین را بر عهده دارد، تصریح کرد: باید بر اساس رسالت کاری از سلایق دوری کنیم تا درگیر مسایل جانبی نشویم و به تفکر و تعمیق در مسایل مورد نظر بپردازیم.

** تبیین عملکرد دستگاه های اجرایی/ دلبستگی به نظام
مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه اگر دلبستگی و وابستگی به نظام داریم باید در تبیین عملکرد دستگاه های اجرایی دقیق باشیم؛ گفت: مردم باید از روند خدمت رسانی دستگاه ها اطلاع داشته باشند و این مهم باعث دلگرمی آنها به نظام می شود.
عباسعلی بهاری اظهار کرد: خوشبختانه شاهد انسجام و هویت خوبی در حوزه روابط عمومی هستیم و باید سعی شود که این انسجام ما را به یک خانواده برای پیشبرد اهداف مورد نظر تبدیل کند.
به گفته وی دیگر وقت یکی شدن روابط عمومی ها و اصحاب رسانه رسیده است تا ظرفیت های موجود در استان را شناسایی و برای تبیین آنها به عنوان رسانه یکپارچه نظام گام برداریم.
با توجه به نشست هم اندیشی با خبرنگاران حوزه دولت که هفته گذشته در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، مدیر کل روابط عمومی استانداری خواسته های خبرنگاران را در این مراسم به عنوان مصوبه مطرح کرد.

** نامه نگاری های رسانه ای حذف شود
بهاری تاکید کرد: مدیران باید آمادگی لازم را در پاسخ به سوال های خبرنگاران در حوزه کاریشان داشته باشند و از این پس رسانه ها هیچگونه نامه نگاری مبنی بر سوال به دستگاه ها ارسال نکنند.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه ها در صورتی که در بخش های کارشناسی اطلاعات صحیحی را نمی توانند ارایه دهند خبرنگاران را به کارشناسان هر بخش ارجاع دهند.
وی خطاب به مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی اظهار کرد: جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در تمامی مراسم ها حفظ شود و مسئولان روابط عمومی ها طوری برنامه ریزی کنند که خبرنگاران در نزدیکترین و در دسترس ترین مکان به خبر قرار گیرند.
وی در ادامه از اصحاب رسانه و مسئولان روابط عمومی ها خواست با همکاری و هم افزایی بیش از پیش زمینه رشد و شکوفایی و از طرفی توسعه استان را فراهم کنند.
در این جلسه مقرر شد این نشست به صورت ماهانه در استان با حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054* خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- مریم پنجابی

نظر شما