شناسهٔ خبر: 23003438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب دو هزار و 700 کانکس در مناطق زلزله زده

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص): پنج هزار کانکس در مناطق زلزله زده تهیه شده که دو هزار و 700 مورد نصب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا­وسیما،  سردار سرتیپ پاسدار عباداله عبداللهی در نشست خبری افزود: قرارگاه از همان ساعات ابتدایی این حادثه در منطقه حضور داشت و روز‌های نخست همه نگاه‌ها معطوف به شهر‌های زلزله زده بود در حالی که برخی روستا‌ها ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده بود.  

وی گفت: در همان روز‌های نخست روزانه ۲۲ هزار بسته غذای گرم توزیع می‌شد و پس از آن برنامه ریزی‌های ستاد برای اسکان اضطراری و موقت صورت گرفت و در بحث اسکان موقت در تفاهم با بنیاد مسکن مسئولیت‌هایی پذیرفتیم که اکنون که ۱۸ روز از آن تفاهم می‌گذرد و شش هزار و ۴۰۰ مورد پی ریزی و فونداسیون آماده و پنج هزار و ۹۰۰ سازه فلزی وارد منطقه و نصب شد.
عبدالهی افزود: مباحثی در بحث افزایش قیمت کانکس‌ها ایجاد و با تدبیر حل شد و ما کارگاه‌های بزرگی را برای ساخت کانکس در همان مناطق زلزله زده طراحی کردیم و هم اکنون هر تریلی به جای حمل یک کانکس قطعات ۲۲ کانکس را حمل می‌کند و این قطعات در اطراف مناطق زلزله زده مونتاژ می‌شود، همه تلاش ما این است که ۱۰ هزار کانکس را در ۴۵ روز تحویل دهیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برنامه‌ای هم برای اسکان دائم زلزله زدگان دارد؟ گفت: این موضوع به سیاست دولت بستگی دارد و اعلام آمادگی کرده ایم.
عبدالهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای قرارگاه در لایحه بودجه ۹۷ مورد موافقت شماست؟ افزود: این مبلغ سقف گردش خزانه مالی است.
وی در باره معافیت مالیاتی قرارگاه گفت: ما تابع ضوابط و قوانین هستیم و از زمانی که بحث مالیات‌ها مطرح شد دو سال می‌گذرد و بهترین مودی مالیاتی بوده ایم، اما در بحث معافیت مالیاتی چیزی نشنیده ام.
عبدالهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در بحث بازسازی سوریه نیز شرکت می‌کند؟ افزود: در هر حال ایران در موضوع سوریه نقش مهمی دارد و شهدایی در این راه تقدیم کرده است و اگر تدبیر دولت باشد ما می‌توانیم در بازسازی سوریه بر اساس تعهداتمان عمل کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای خودکفایی کشور در تولید محصولات راهبردی کشاورزی چه کرده اید؟ گفت: تفاهماتی با وزارت جهاد کشاورزی داشته ایم و در برخی جا‌ها مشکل آب وجود ندارد، اما کشاورزان در بحث ایستگاه‌های پمپاژ نیاز به کمک دارند که ورود کرده ایم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افزود: میان سپاه و وزارت جهاد کشاورزی نیز قراردادی تحت عنوان کمربند سبز منعقد شده است که برای جلوگیری از ریزگرد‌ها و ارتقای مباحث زیست محیطی اقداماتی صورت گرفته که بخش مهمی از این قرارداد در شمال کشور اجرا شده است.

 

لزوم توجه هرچه بیشتر به طرح کمربندی جنوب تهران
 
 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: برای رفع معضل ترافیک تهران و مدیریت ورودی و خروجی این شهر از دولت می خواهیم که به­ طرح کمربندی جنوبی تهران توجه ویژه کند.

سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی افزود: طرح کمربندی جنوب­ تهران از بزرگترین طرح های کشور است که به طول 164 کیلومتر از سال 95 آغاز شد و شمال غرب، غرب، جنوب و شرق را به هم وصل می کند و تکمیل این طرح­ مشکلات ترافیکی تهران را حل می کند.

وی گفت: قطعه نخست این طرح به طول 40 کیلومتر از چرمشهر تا آزاد راه قم به پایان رسید اما تردد در آن صورت نمی گیرد تا به قطعه سه وصل شود و هم اکنون 4 قطعه دیگر در دست اجراست و می توانیم 100 کیلومتر از این طرح بزرگ را آسفالت کنیم.

وی همچنین از مسئولان خواست در اجرای کامل پروژه های ستاره خلیج فارس همکاری کنند تا معطل اعتبار نمانیم.

۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور داشته ایم
  
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور داشته ایم که همه از محل اعتبارات قرارگاه بوده است.

سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء در خصوص محرومیت زدایی دستورالعملی دارد مبنی بر اینکه تا شعاع ۷۰ کیلومتری طرح‌ها به نیازمندی‌های اولیه منطقه بپردازد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام قرارگاه در بحث انتقال دانش به شرکت‌های خصوصی گفت:­ هم اکنون بالغ بر ۵ هزار پیمانکار در گرایش‌های مختلف با ما کار می‌کنند و ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها داریم و هم اکنون ۲ هزارو ۷۰۰ نفر به عنوان کادر پیمانی و قراردادی در قرارگاه فعالیت می‌کنند که رقم کادر رسمی ما به یک درصد رسیده است­ وبقیه نیرو‌های مردمی، دانشگاهی و مراکز علمی و تجربی کشور هستند.

سردار عبداللهی­ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌های دیگری تا پایان سال برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارید؟ افزود: هم اکنون پروژه روان آب‌های مرزی از طرح‌های حیاتی ماست، چراکه ۱۰ میلیارد مترمکعب آب هدر می‌رود و در این خصوص طرحی به طول هزار و ۴۶۰ کیلومتر در دست اجرا داریم که بالغ بر ۱۵ هزار نفر و ۶ هزار دستگاه مشغول به کار هستند و دریک محدوده از این طرح از کرمانشاه تا ایلام خطوط انتقال با قطر ۲ هزار و ۶۰۰ داشته ایم که یک میلیون تن فقط فولاد مورد نیاز ما بود.

وی گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از کارخانه‌های لوله با کمترین ظرفیت فعالیت می‌کردند، اما بعد از ورود ما به این طرح‌ها هم اکنون ۵۰­­هزار نفر فقط­ از این کارخانه‌ها در حال تامین نیاز‌های ما هستند و سه نوبت کار می‌کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افزود: هم اکنون ۱۰ کارخانه ساخت لوله، میلگرد، فولاد و سیمان شبانه روز کار می‌کنند تا پاسخگوی نیاز‌های قرارگاه باشند و اگر بیش از این‌ها توجه شود تولید داخلی توسعه بیشتری خواهد یافت.

لزوم توجه هرچه بیشتر به طرح کمربندی جنوب تهران
 
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: برای رفع معضل ترافیک تهران و مدیریت ورودی و خروجی این شهر از دولت می‌خواهیم که به­ طرح کمربندی جنوبی تهران توجه ویژه کند.
سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی افزود: طرح کمربندی جنوب­ تهران از بزرگترین طرح‌های کشور است که به طول ۱۶۴ کیلومتر از سال ۹۵ آغاز شد و شمال غرب، غرب، جنوب و شرق را به هم وصل می‌کند و تکمیل این طرح­ مشکلات ترافیکی تهران را حل می‌کند.

وی گفت: قطعه نخست این طرح به طول ۴۰ کیلومتر از چرمشهر تا آزاد راه قم به پایان رسید، اما تردد در آن صورت نمی‌گیرد تا به قطعه سه وصل شود و هم اکنون ۴ قطعه دیگر در دست اجراست و می‌توانیم ۱۰۰ کیلومتر از این طرح بزرگ را آسفالت کنیم.

وی همچنین از مسئولان خواست در اجرای کامل پروژه‌های ستاره خلیج فارس همکاری کنند تا معطل اعتبار نمانیم.

اشتغال زایی مستقیم قرارگاه خاتم انبیاء برای ۲۰۰ هزارنفر

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء (ص): این قرارگاه زمینه اشتغال ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و یک میلیون نفر بطور غیرمستقیم را فراهم کرده است که هم اکنون بیش از ۷۰ هزار نفر از کارکنان قرارگاه از مهندسان باتجربه کشور هستند.

سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبدالهی در نشست خبری بیست و هشتمین سالروز تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء افزود: این قرارگاه برای کمک به دولت‌ها و برای آبادانی و عمران کشور از سال ۶۸ تاسیس شده است و در چهار مرحله شامل بازسازی، سازندگی، انحصارشکنی و الگو آفرینی خدمت کرده است.

وی ادامه داد: این قرارگاه در بعد سازندگی در طرح‌های بزرگی برای آبادانی و اشتغال شرکت کرده و در بعد انحصارشکنی حجم کار‌ها بسیار افزایش داشته است به گونه‌ای که اگر تا چندسال پیش طرح‌های متوسط و­ پایین‌تر با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام می‌گرفت اکنون قرارگاه خاتم انبیاء به طرح‌های بزرگ ورود پیدا کرده است.

سردار عبدالهی گفت: در بعد الگو آفرینی هم تلاش کرده ایم اجرای طرح‌های بزرگ مانند طرح‌های پالایشگاهی، سد، راه آهن، خطوط انتقال و بنادر را به عهده بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با استناد به اصل ۱۴۷ قانون اساسی و در راستای اوامر فرمانده کل قوا مبنی بر ضرورت به کار گیری امکانات سپاه در بازسازی و توسعه همه جانبه کشور و با پشتوانه تجربه مهندسی رزم در سال‌های دفاع مقدس در ۲۳ آذر سال ۱۳۶۸ پا به عرصه سازندگی و آبادانی ایران گذاشت.
این قرارگاه در عرصه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، عمران، صنعت، معدن و محرومیت زدایی اقدامات گسترده‌ای در این سال‌ها انجام داده است.
استفاده بهینه از منابع، امکانات و استعداد‌های فنی تخصصی، ​ایجاد روش نظام‌مند و قانونی برای­ مشارکت سپاه در اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت، کسب تجربه و دانش فنی به منظور افزایش توان تخصصی، رزمی و دفاعی کشور و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیرو‌های متعهد و بسیجی در توسعه کشور از اهداف این قرارگاه است.
محرومیت زدایی در مناطق محروم هم جوار با پروژه‌های در دست اجرا، سازندگی کشور و ارتقاء توانمندی مهندسان مشاور، پیمانکاران اجرایی و سازندگان داخلی کالا و ایجاد تعادل در قیمت مناقصات پروژه‌های ملی و بزرگ کشور از دیگر اهداف این قرارگاه به شمار می‌رود.

تولید روزانه دوازده و نیم میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پروژه ستاره خلیج فارس

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: هم اکنون با افتتاح مرحله نخست پروژه ستاره خلیج فارس، روزانه ۲۱ میلیون لیتر فرآورده تولید می‌شود که دوازده و نیم میلیون لیتر بنزین یورو ۴ است.
سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی در نشست خبری به دستاورد‌های قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) از آغاز تأسیس تاکنون اشاره کرد و افزود: در عرصه نفت و گاز اقداماتی برای جلوگیری از واردات بنزین و گاز و جلوگیری از خام فروشی صورت گرفته که فاز‌های ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۴ و ستاره خلیج فارس در اختیار قرارگاه است.
وی گفت: مرحله نخست پروژه ستاره خلیج فارس سالانه سه و نیم میلیارد لیتر فرآورده تولید می‌کند که یک و نیم میلیارد آن بنزین است و ما با وجود برخی نامهربانی‌ها هم اکنون بنزین یورو ۵ هم تولید می‌کنیم.
سردار عبداللهی افزود: در بخش بنزین و گاز خودکفا شده ایم و دیگر از ترکمنستان گاز وارد نمی‌شود.
وی به اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در عرصه آب اشاره کرد و گفت: از خروج و هدر رفت منابع آب جلوگیری شده و هم اکنون حدود ۴۵ میلیارد مترمکعب مخزن ذخیره آب در سد‌ها داریم که ۶۲ سد را قرارگاه ساخته است.
سردار عبداللهی افزود: در حوزه راه و ترابری نیز در بحث کاهش زمان سفر و ارتقای ایمنی جاده‌ها اقداماتی صورت گرفته است که با توجه به حوادث و تلفات جاده‌ای یکی از سیاست‌های اصلی ما توجه به حمل و نقل ریلی است که بر همین مبنا پروژه راه آهن چابهار ـ. زاهدان به طول ۷۰۰ کیلومتر افتتاح شد و در خصوص پروژه راه آهن قطار سریع السیر اصفهان ـ. قم ـ. تهران نیز در بخش اصفهان ـ. قم قیرسازی به پایان رسیده است و در دیگر بخش‌ها مشغول کاریم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: هم اکنون ۸۲۵ کیلومتر تونل در بخش راه، آب و قطار شهری داریم و ۱۲۵ کیلومتر مترو موجود است و خط ۷ متروی تهران و متروی مشهد هم در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی در بخش دستاورد‌های قرارگاه در عرصه صنایع معدنی افزود: کارخانه فولاد میانه افتتاح شد و کارخانه‌ای در بافت تا پایان امسال افتتاح می‌شود که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عبداللهی احداث ۹۰ کیلومتر اسکله و ساخت بندر شهید رجایی و بهشتی و همچنین ساخت ۱۰ نیروگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه ارتباطات هم ۲۳ هزار کیلومتر خط فیبر نوری اجرا شد و ۳۲۰ ایستگاه برای پوشش ۴۵ درصد سطح کشور انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر اینکه چرا سپاه در امور سازندگی وارد شده است؟ انتقاد کرد و افزود: هم اکنون بزرگترین شرکت‌های بزرگ جهان در چین با کمک نیرو‌های نظامی اداره می‌شوند و درست نیست که برخی‌ها این قدر علیه ما نامهربانی و بی انصافی می‌کنند.
 
۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم که البته متعلق به مردم است و معادل آن سرمایه گذاری گسترده در کشور صورت گرفته است.
سردار سرتیپ پاسدار عباداله عبدالهی افزود: آن‌ها که از سرمایه گذاری و فاینانس صحبت می‌کنند بدانند که مطالبات ما معادل ۱۰ میلیارد دلار است به این معنا که ما ۱۰ میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده ایم.
سردار عبدالهی افزود: آدم سیاسی نیستم و آستانه تحمل ما بالاست و با چهار دولت کار کرده ایم، اما وقتی از فاینانس بحث می‌شود باید بگوییم که امروز در یک کشور یک مجموعه به نام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) این قدر سرمایه گذاری کرده است و آن هم سرمایه گذاری که سودی ندارد.
وی گفت: امیدواریم به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی توجه بیشتری شود و اگر در این خصوص برنامه داشته باشیم مردم بسیار خوب به میدان می‌آیند.
سردار عبدالهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تجهیزات و امکانات قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به چه میزان بومی شده است؟ افزود: هم اکنون بزرگترین و پیشرفته‌ترین دکل‌ها در اختیار ماست که می‌تواند ۲۵ کیلومتر حفاری انجام دهد و حدود ۱۸ دستگاه تی. وی. ام در حوزه مترو، آب و راه فعال است و در بحث حفاری، دستگاه‌های برش در داخل تولید می‌شود که پیش از این وارد می‌شد و در بحث ساخت پالایشگاه، ما قبلاً دانش طراحی ساختار یا استراکچر را از کره وارد می‌کردیم که بومی سازی شده است.
سردار عبدالهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اجرا نشدن تعهدات قرارداد میان وزارت نفت و توتال، آیا قرارگاه توان اجرای این پروه‌ها را دارد؟ افزود: قبلاً صحبت‌هایی کردم که برخی ناراحت شدند در حالی که من توضیحاتی فنی داده بودم.
وی گفت: در این خصوص ما با دو بخش توسعه و تقویت فشار روبرو هستیم که در بخش توسعه و در ارتباط با حفاری چاه‌ها امروز توانمندی بالایی در خصوص دکل‌های نفتی داریم و در بخش تقویت فشار هم باز می‌توانیم خودمان انجام دهیم واکنون خوشحال نیستیم که چرا این قرارداد اجرایی نشده است، اما ناراحتیم که اگر به ما می‌سپردند انجام داده بودیم.
سردار عبدالهی افزود: هم اکنون چهار مرحله ساخت پالایشگاه در خشکی، حفاری چاه و خط انتقال گاز در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای تکمیل دیگر مراحل توسعه بندر چابهار چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: این طرح از طرح‌های راهبردی کشور و بندر چابهار بندری اقیانوسی است که یک فاز توسعه ان چند روز پیش با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، ظرفیت کنونی این بندر هشت و نیم میلیون تن است که تا ۸۰ میلیون تن قابلیت توسعه را دارد.
سردار عبدالهی در پاسخ به سوالی درباره خط راه آهن چابهار ـ. زاهدان هم افزود: اگر مسئولان مشکل مالی این طرح را حل کنند تأثیر بسیار زیادی در بحث امنیت، اشتغال و مباحث زیست محیطی دارد و نامه نگاری‌هایی به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی داشته ایم و ۲۵ درصد طرح را هم خودمان تقبل کرده ایم.
وی درباره کشتی سازی صدرا هم گفت: زمانی این طرح مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده بود، اما هم اکنون از بهترین شرکت‌ها در بحث کشتی سازی و شناورهاست و در شرایطی که ۳۰۰ نفر در این شرکت فعال بودند و مرتب تحصن می‌کردند، اما اکنون چهار هزار نفر در این شرکت مشغول کارند و ۱۰ سکوی بزرگ در اختیار این شرکت هاست.
سردار عبدالهی افزود: در شرایطی که خیلی از شناور‌ها را از کشور‌های خارجی اجاره کرده ایم شرکت صدرا آمادگی ساخت ۱۰۰ دستگاه شناور را دارد.
 
توان اجرای مرحله دوم و سوم ستاره خلیج فارس را در مدت یکسال داریم
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: با قوت ایستاده ایم که مراحل دوم و سوم ستاره خلیج فارس را انجام دهیم و این اقدام در­ صورت تامین اعتبار یکساله محقق خواهد شد.
سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همچون سابق می‌توانید با قدرت پروژه‌های نفتی را انجام دهید؟ افزود: الان می‌گویند تحریم برداشته شده است در حالیکه اینطور نیست و همچنان در­ بحث انتقال پول‌ها و موضوع سوییفت مشکل داریم.

وی گفت: خارجی‌ها بخصوص آمریکایی‌ها قصدشان این است که از راه تحریم ما را در تنگنا بگذارند که کور خوانده اند و تنها مقابله با تحریم توجه به ظرفیت‌های داخل کشور است و همه دیدند که وقتی خارجی‌ها پروژه‌ها را نیمه کاره گذاشتند چگونه پالایشگاه‌های ماساخته شد.

سردار عبداللهی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا برخی‌ها تولید بنزین در پروژه ستاره خلیج فارس را منوط به تکمیل فاز‌های دوم و سوم آن می‌دانند؟ افزود: این پروژه شامل سه فاز و ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه است که بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان محسوب می‌شود که فاز اول آن با ۱۲۰ هزار بشکه تکمیل و افتتاح شد و تاکنون ۳ و نیم میلیارد لیتر فرآورده تولید کرده است و از ده روز پیش بنزین یورو ۵ هم تولید می‌شود و تولید بنزین هیچ ارتباطی به فاز‌های دوم و سوم ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به کوتاهی برخی خودروسازان داخلی در ساخت خودروی با کیفیت قصد ندارید در این عرصه ورود کنید؟ گفت: در این موضوع ورود نخواهیم کرد.

 

نصب دو هزار و 700 کانکس در مناطق زلزله زده نصب دو هزار و 700 کانکس در مناطق زلزله زده نصب دو هزار و 700 کانکس در مناطق زلزله زده نصب دو هزار و 700 کانکس در مناطق زلزله زده

نظر شما