شناسهٔ خبر: 22997508 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی بسیج برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مرحله استانی بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی بسیج امروز(۲۳آذر) در دو بخش خواهران و برادران در استان مرکزی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه اراک امروز(23آذر) در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی بسیج که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد گفت: مسابقات قرآن مقدمه ای برای تدبر در قرآن است پس از تدبر باید به مرحله عمل رسید و این کار تا جایی ادامه یابد که زندگی ما قرآنی شود.

 

حجت الاسلام عبدی افزود: داشتن زندگی قرآنی یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلام است و هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم درگیر کردن خانواده ها با امور قرآنی و کشف استعدادهای قرآن است.

 

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن کریم راهی برای ترویج فرهنگ قرآن و تشویق علاقمندان در این عرصه معنوی است و شرکت علاقمندان در این مسابقات در ایجاد فضای قرآنی بسیار اثر بخش است.

 

درحاشیه این مراسم رضاطالبی، معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه روح الله به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این دوره از مسابقات به همت دارالقران کریم بسیج در چهار مقطع حوزه های مقاومت بسیج، شهرستانی، استانی و کشوری به ترتیب در فصل های سال برگزار می شود.

 

طالبی بابیان اینکه یکصد نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی امروز با هم به رقابت پرداختند افزود:  رشته های قرائت تحقیق وترتیل، حفظ 15جز و حفظ کل در مقاطع سنی زیر 16سال و بالای 16 سال، قرائت تحقیق تقلیدی برای شرکت کنندگان زیر 16سال، قرائت تحقیق مجلسی شرکت کنندگان بالای 16سال برای برادران برگزار شد.

 

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه روح الله ادامه داد: دو رشته حفظ کل و قرائت تحقیق بدون محدودیت سنی برای خواهران در سپاه روح الله  در حال برگزاری است.

 

 

نظر شما