شناسهٔ خبر: 22994915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبرداد:

340 دانش‌آموز حائز رتبه برتر در مسابقات قرآن، عترت و نماز آذربایجان غربی تجليل مي‌شوند

اروميه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از آغاز ویژه برنامه‌هاي هفته قرآن ، عترت و نماز از 24 آذر در مدارس و دارالقرآنهای استان خبر داد و گفت: 340 نفر از دانش آموزان حائز رتبه برتر در مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل می شوند.

صاحب‌خبر -

«قدرت  اله قاسمی» در گفت و گو با پانا اظهار كرد:  هفته قرآن، عترت و نماز  فرصت مغتنمی برای توسعه و تعمیق فرهنگ این سه منشور نورانی و زمینه را برای انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت های  قرآن ، عترت و نماز فراهم مي‌كند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان  با بیان اینکه برنامه های این هفته از 24 تا 30 آذر اجرا می شود؛ گفت: در اولین روز این هفته که مصادف است با روز جمعه، فرهنگیان و دانش آموزان در کنار هم در آيين عبادی و سیاسی نماز جمعه سراسر استان شرکت می  کنند.

وی خاطر نشان کرد:  امسال 300هزار   نفر از دانش آموزان استان در 16 رشته از مسابقات قرآن ، عترت و نماز شرکت كرده‌اند که از روز شنبه 25 آذر ماه مرحله آموزشگاهی این مسابقات همزمان با سراسر کشوردر استان برگزار خواهد شد .

این مقام مسوول اذعان کرد: روز چهار شنبه 29 آذرماه، 340 نفر از دانش آموزانی که در سالتحصیلی 95-96رتبه های برتر کشوری و استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز را کسب کرده اند،  با حضور مسئولین کشوری و  استانی و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان  در سالن اداره برق ارومیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی از آغاز طرح مصباح الهدی «امام شناسی و سبک زندگی اسلامی» پیامبر بزرگ اسلام (ص) و حضرت مهدی (عج) در کلیه مدارس استان از هفته آینده خبر داد و افزود: 37 نفر از برگزیدگان  مسابقه استانی طرح مصباح الهدی سالتحصیلی 96-95 در طول این هفته تجلیل می شوند. 

قاسمی، ترویج فرهنگ آشنایی دانش اموزان با مرجعیت و تقلید و راه اندازی کاروانهای دانش آموزی جهت دیدار با علمای عظام را از اهداف این معاونت عنوان کرد و ادامه داد:  برگزاری نشست های پرسش و پاسخ و رفع شبهات با حضور علماء و اساتید حوزه و دانشکاه و  بازدید دانش آموزان از حوزه های علمیه سطح استان در طول این هفته در دستور کار قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان از آغاز  ثبت نام  طرح ملی نور (حفظ ترتیبی ) قرآن کریم در  سایت www.quran.medu.irn  برای فرهنگیان و دانش آموزان در هفته قرآن ، عترت و نماز خبر داد و اضافه کرد: همچنین در طول این هفته، دوره توانمند سازی  برای 120 نفر  از  ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس استان با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز کشور  برگزار می شود.

قاسمی، دیدار با علماء و ائمه جمعه و پیشکسوتان در عرصه قرآن عترت و نماز،  اجرای محافل انس با قرآن به صورت متمرکز استانی و منطقه ای  و آموزشگاهی با حضور قاریان دانش آموزکشوری و بین المللی،  برگزاری نمازجماعت با حضور دانش آموزان و اولیاء آنان در مساجد محله را از دیگر برنام های این هفته عنوان کرد.

 

نظر شما