شناسهٔ خبر: 22980415 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز؛

بیش از 300 دانش آموزحائز رتبه در مسابقات قرآن، عترت و نمازآذربایجان غربی تجلیل می شود

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در هفته قرآن، عترت و نماز 340 نفر از دانش آموزان حائز رتبه برتر در مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل می شوند..

صاحب‌خبر -

قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ویژه برنامه های هفته قرآن ، عترت و نماز از 24 آذر در مدارس و دارالقرآنهای استان آغاز می شود، گفت: روز چهار شنبه 29 آذرماه، 340 نفر از دانش آموزانی که در سالتحصیلی 95-96رتبه های برتر کشوری و استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز را کسب کرده اند، با حضور مسئولین کشوری و استانی و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سالن اداره برق ارومیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


وی در خصوص اهمیت این هفته یاد آور شد: هفته قرآن عترت و نماز یک فرصت مغتنمی برای توسعه و تعمیق فرهنگ این سه منشور نورانی و اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام است که زمینه را برای انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت های قرآن ، عترت و نماز فراهم نماید.


معاون پرورشی و فرهنگی استان با بیان اینکه برنامه های این هفته از 24 تا 30 آذر اجرا می شود؛ گفت: در اولین روز این هفته که مصادف است با روز جمعه، فرهنگیان و دانش آموزان در کنار هم در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه سراسر استان شرکت می کنند.


وی تصریح کرد: امسال 300هزار نفر از دانش آموزان استان در 16 رشته از مسابقات قرآن ، عترت و نماز شرکت نموده اند که از روز شنبه 25 آذر ماه مرحله آموزشگاهی این مسابقات همزمان با سراسر کشوردر استان برگزار خواهد شد .


وی از آغاز طرح مصباح الهدی «امام شناسی و سبک زندگی اسلامی» پیامبر بزرگ اسلام (ص) و حضرت مهدی (عج) در کلیه مدارس استان از هفته آینده خبر داد وگفت: 37 نفر از برگزیدگان مسابقه استانی طرح مصباح الهدی سالتحصیلی 96-95 در طول این هفته تجلیل می شوند.


قاسمی، ترویج فرهنگ آشنایی دانش اموزان با مرجعیت و تقلید و راه اندازی کاروانهای دانش آموزی جهت دیدار با علمای عظام را از اهداف این معاونت عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری نشست های پرسش و پاسخ و رفع شبهات با حضور علماء و اساتید حوزه و دانشکاه و بازدید دانش آموزان از حوزه های علمیه سطح استان در طول این هفته در دستور کار قرار دارد.


معاون پرورشی و فرهنگی استان از آغاز ثبت نام طرح ملی نور (حفظ ترتیبی ) قرآن کریم در سایت www.quran.medu.irn برای فرهنگیان و دانش آموزان در هفته قرآن ، عترت و نماز خبر داد وافزود: همچنین در طول این هفته، دوره توانمند سازی برای 120 نفر از ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس استان با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار می شود.


قاسمی، دیدار با علماء و ائمه جمعه و پیشکسوتان در عرصه قرآن عترت و نماز، اجرای محافل انس با قرآن به صورت متمرکز استانی و منطقه ای و آموزشگاهی با حضور قاریان دانش آموزکشوری و بین المللی، برگزاری نمازجماعت با حضور دانش آموزان و اولیاء آنان در مساجد محله را از دیگر برنام های این هفته عنوان کرد.

 

نظر شما