شناسهٔ خبر: 22986778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ضرورت تقویت ظرفیت های تولیدی/ ازچالش های داخلی پرهیز شود

خبرگزاری شبستان: رئیس مجلس با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه تاکید کرد: در شرایط کنونی باید همبستگی ملت افرایش یابد و با وجود مشکلات بین المللی از چالش های داخلی صرفنظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (۲۲ آذر) در جلسه شورای اداری استان گیلان در استانداری با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر در منطقه و سطح بین المللی مشکلاتی ایجاد کرده است گفت: ایالات متحده آمریکا فشارها، تهدیدها و تحریرم های را برای کشور ایران و دیگر کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.

 

لاریجانی خاطر نشان کرد: رفتار ایالات متحده آمریکا در منطقه رفتار سنجیده ای نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه ایران در شرایط کنونی باید با دقت نظر گام بردارد تصریح کرد: تروریست ها در عراق و سوریه ضربه خورده و ایران نقش بی بدیلی در این راستا داشته است.

 

لاریجانی تصریح کرد: سوریه و عراق از وجود داعش نجات یافتند اما فرزندان ایران اسلامی در این خنثی سازی داعش به شهادت رسیدند.

 

وی به هم گرایی و هم بستگی ملت ایران اشاره و اذعان کرد: هم بستگی، هم افزایی و هماهنگی در شرایط کنونی باید افزایش یابد و با وجود مشکلات بین المللی باید از چالش های داخلی صرف نظر کرد.

 

رئیس خانه ملت خاطرنشان کرد: ذات دموکراسی اختلاف نظر است با وحدت، هم دلی و هم گرایی می توان در راستای توسعه گام های موثری برداشت.

 

وی به تولید ملی اشاره و اذعان کرد: در شرایط فعلی با تکیه بر تولید و تقویت آن و افزایش صادرات می توان بر مشکلات اقتصادی فایق آمد.

 

لاریحانی با تاکید براجرای طرح آمایش سرزمین افزود: توسعه گردشگری و کشاورزی از محورهای مهم توسعه گیلان شمرده می شود.

 

وی گفت: بودجه امسال دولت بر صادرات توجه داشته و در این راستا باید ظرفیت های تولیدی تقویت شود.

 

رئیس مجلس به ظرفیت های روستا اشاره و خاطرنشان کرد: چرخه روستا با توجه به ظرفیت های ارزشمند این بخش فعال تا رونق اقتصادی فراهم شود.

 

وی با تاکید براینکه در آمدهای روستایی را بالا ببرید گفت: با افزایش تولید و صادرات به چرخه اقتصادی روستا کمک کنید.

 

لاریجانی به خصوصی سازی طرح ها اشاره و تصریح کرد: با واگذاری طرح ها زمینه توسعه فراهم خواهد شد و با حمایت های ویژه از جمله کاهش هزینه برق و ...در بخش های مختلف می توان سرمایه گذارن را حمایت کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح ها در دولت حجیم شده است و امکان بهره برداری با اعتبارات موجود فراهم نیست.

 

لاریجانی به ظرفیت های گیلان پرداخت و اظهار کرد: زمینه های رشد در گیلان وجود دارد و باید تقویت شود.

 

رئیس مجلس تاکید کرد: از گلخانه ها. آبیاری تحت فشار و آبخیزداری حمایت خواهد شد.

نظر شما