شناسهٔ خبر: 22985360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تصمیم کلوپ برای نیمکت نشینی ستاره هایش غلط نبود

علیرغم انتقادها از کلوپ مبنی بر نیمکت نشین کردن کوتینیو و فرمینو، شاید تصمیم او درست بوده باشد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش "ورزش سه"، بعد از 76 دقیقه بازی کردن زیر برف آنفیلد شرایط بازی مشخص بود؛ بدون کوتینیو و فرمینو مشکلی وجود ندارد.

 

مرسی سایدی ها بر جریان دربی مسلط بوده و با گل دقیق و دیدنی محمد صلاح در نیمه اول پیش افتادند و بازی یکطرفه بود. شاگردان کلوپ بیش از حد معمول برای جشن هواداران موقعیت ایجاد کرده بودند؛ اما حرکت لوورن باعث شد تا داور میدان روی بازیکن اورتون اعلام پنالتی کرده و جشن کریسمس هواداران لیورپول خراب شود.

 

 

 

 

پس در دقیقه 76 وین رونی که بهترین گلزن تاریخ یونایتد بود؛ اما هرگز در دربی مرسی ساید موفق به گلزنی نشده بود کار را به تساوی کشاند و هنگامیکه ساعت بازی دقیقه 77 را نشان داد روایت دیگری بر بازی حاکم شد. پس در چنین شرایطی به نظر می رسید باید تصمیم کلوپ مبنی بر نیمکت نشین کردن ستاره هایش را عامل از دست دادن این 2 امتیاز دانست؛ نه اشتباه احتمالی داور و نه موقعیت هایی که میزبان برای افزایش اختلاف از دست داده بود.

 

لیورپول بعد از باخت تحقیرآمیز 1-4 برابر تاتنهام در 10 بازی اخیر شکستی نخورده بود و موفق به زدن 33 گل هم شده بود. دریافت تنها 7 گل در این بازی ها برگرفته از تغییرات کلوپ در ترکیب و البته شخصیت تیمش بود.

 

اما شاید ترکیب انتخابی کلوپ برای این دربی باعث شد علیرغم مساوی شدن تیم او با طولانی ترین آمار نباختن به اورتون، به جای کسب 3 امتیاز آنها تنها به یک تساوی قناعت کنند.

 

حاضران در آنفیلد امیدوار بودند لیورپول در نیمه اول از شر حریف خود خلاص شود؛ اما لغزنده بودن زمین بیشتر باعث آزار میزبان شد تا اورتونی که حتی یک موقعیت هم خلق نکرد.

 

تیم آلاردایس در 45 دقیقه ابتدایی حتی یک ضربه به سمت دروازه مینیوله نزد و هیچ ارسال و کرنری از سوی این تیم خلق نشد. پیکفورد گلر تافی ها بیش از هر بازیکن دیگری از اورتون به توپ ضربه زد و تعداد پاس های صحیح هندرسون هافبک لیورپول از کل پاس های صحیح اورتون در نیمه اول 6 تا بیشتر بود.

 

 

 

 

در حالیکه به نظر می رسید تیم کلوپ با نتیجه نا امید کننده تساوی راهی رختکن می شود، این محمد صلاح ستاره این دیدار و این فصل قرمزپوشان بود که دروازه پیکفورد را در دقیقه 42 گشود. جوئل گومز در اولین نفوذ موفق خود در این دیدار در سمت راست، محمد صلاح را صاحب فرصت کرد و او نیز بعد از گذشتن از سد مدافعان اورتون توپ را به زیبایی به گوشه دروازه پیکفورد فرستاد.

 

این ضربه سیزدهمین گل این ستاره مصری در فصل جاری در لیگ برتر بود؛ همان تعدادی که مانه و فرمینو  در کل فصل قبل به ثمر رساندند.

 

این روند در نیمه دوم نیز ادامه یافت و حملات خطرناکی همانند ضربه سر محمد صلاح و پرواز بلند گومز که با اختلاف کمی به بیرون رفت روی دروازه اورتون ایجاد شد.

 

پس همانطور که کلوپ بعد از بازی گفت فقط یک تیم برای بیش از 95 دقیقه تلاش کرد تا پیروز شود و تیم دیگر حتی یک موقعیت هم نداشت و به محوطه دیگری نرسید.

 

 

 

 

اما سرمربی 50 ساله مرسی سایدی ها بعد از بازی نیز با تاکید بر تصمیم خود مبنی بر نیمکت نشینی کوتینیو و فرمینو گفت: "بله. بله من هنوز هم این تصمیم را صحیح می دانم، حتی اگر نتیجه چنین چیزی را نشان ندهد. ما در هفته های اخیر نیز چنین تغییراتی انجام داده بودیم و من به شاگردانم گفته بودم که تا وقتی پیروز شویم این اتفاق شدنی است؛ اما هرگاه قادر به کسب 3 امتیاز نباشیم من سرزنش خواهم شد.

 

من مشکلی با این موضوع ندارم، زیرا وقتی این بازیکنان وارد زمین شدند فوق العاده کار کردند و به سختی تلاش کردند. باید بپذیریم که این بازی یک دربی بود و ما نیز مانند همه دربی ها جنگیدیم.

 

 

 

 

ما برای همه چالش های موجود آماده بودیم. لیورپول شانس های قطعی و نصفه و نیمه زیادی داشت. ما هر کاری که لازم بود را کردیم؛ اما قادر به استفاده از موقعیت های خود نبودیم. لیورپول می خواست با یک گل پیروز شود؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد؛ ولی به هر حال من از عملکرد تیمم راضی هستم.

 

آیا می توانستیم بهتر بازی کنیم؟ بله اما از همه بازیکنان حاضر در تمرین بپرسید که ما چه تمرینات پرفشاری داشته ایم و این تغییرات لازم بود. من احساس کردم برای پیروزی به ساق های سرحال نیاز داریم؛ اما این اتفاق رخ نداد و من باید سرزنش شوم."

 

دیدن همزمان کوتینیو و فرمینو روی نیمکت خوشحال کننده بوده است؛ اما به هر حال این توجیه مناسبی برای عملکرد ضعیف و بدون میل به پیروزی اورتون نیست و آنها باید به خاطر کسب یک امتیاز بسیار خوشحال باشند.

نظر شما