شناسهٔ خبر: 22966956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت مستند صنایع دستی لرستان

معاون میراث فرهنگی لرستان گفت: مستند صنایع دستی لرستان ساخته می‌شود تا صنایع دستی استانمان را به کل کشور و همچنین دنیا بشناسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ افشین باباحسینی معاون میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: هدف از انجام این امر، حمایت از این هنر‌ها و ترویج صنایع دستی است؛ با تهیه مستند هنر صنایع دستی، اصالت و هویت معنایی این صنایع محافظت شده و تاثیر ترویجی در این راستا دارد و این در حالی است که سبب حفظ روش‌های فناوری تولیدی نیز خواهد شد.

وی عنوان کرد: تلاش شده که تهیه این مستندها، بخشی از توانمندی‌های استان را به نمایش بگذارد تا بتوانیم صنایع دستی استان‌مان را به کل کشور و همچنین دنیا بشناسانیم.

باباحسینی با اشاره به تهیه چند مستند از صنایع دستی خاطرنشان کرد: مستند گلیم بافی در استان هم‌اکنون در حال ساخت است و اثر بسیارخوبی برای علاقه‌مندان این هنر به شمار می‌رود؛ علاوه بر تهیه مستند گلیم‌بافی، مستند قلم‌کاری بروجرد نیز ساخته شده است، قلم‌کاری بروجرد یکی از هنر‌های اصیل استان لرستان است که امروزه در حال فراموشی است.

معاون میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: همچنین کارگاه تراش‌کاری سنگ در درب‌گنبد شهرستان کوهدشت نیز، در مرحله اجرا است و وسایل مورد نیاز برای تجهیز این کارگاه خریداری شده‌اند و آماده نصب و راه‌اندازی هستند.

انتهای پیام/م

مستند صنایع دستی لرستان ساخته می‌شود

نظر شما