شناسهٔ خبر: 22964121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اهدای لوح ثبتی جهانی شدن سفال کلپورگان در سراوان

گروه فرهنگی: مراسم اهدای لوح ثبتی جهانی شدن سفال کلپورگان صبح امروز، 21 آذرماه با حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در سراوان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مراسم اهدای لوح ثبتی جهانی شدن سفال کلپورگان صبح امروز، 21 آذرماه با حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در سراوان برگزار شد.
درویش نارویی، فرماندار شهرستان سراوان در این مراسم بیان کرد: سفال کلپورگان قدمتی 7 هزار ساله دارد، بطوری که مردم این منطقه با این صنعت عجین شده و کار آنان مختص به کارگاه نیست.
وی با اشاره به اینکه زنان و دختران سراوان، بانوانی هنرمند هستند، افزود: مردم روستای کلپورگان علاوه بر سفالگری در حوزه‌های مختلف هنری از جمله سوزن دوزی، موسیقی عرفانی و حصیر بافی نیز مهارت دارند.
فرماندار سراوان اظهار کرد: سراوان با دارا بودن 400 اثر فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ وجود آثار تاریخی همچون دره نگاران، مسجد جامع دزک و قلعه‌های متعدد نشانی از تمدن دیرینه این منطقه است.
در این مراسم که همراه با سخنرانی، اجرای موسیقی محلی و تجلیل از دست‌اندرکاران ثبت جهانی سفال کلپورگان بود، لوح ثبتی جهانی شدن سفال کلپورگان توسط نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی به مقامات استان و مردم روستای کلپورگان سراوان اهدا شد.

اهدای لوح ثبتی جهانی شدن سفال کلپورگان در سراوان

نظر شما