شناسهٔ خبر: 22963983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جزئیات خروج نیروهای روسیه از سوریه اعلام شد

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد مطابق فرمان رئی سجمهوری این کشور، خروج نیروهای روسی از سوریه آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیروز دوشنبه در فرمانی، دستور خروج نیروهای این کشور از سوریه را صادر کرد براساس این فرمان بخش اصلی و فعال مشارکت روسیه در مبارزه با تروریست ها در این کشور به پایان می رسد.

خبرگزاری ایتارتاس روز سه شنبه به نقل از ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نوشت: نظامیان روسیه خروج از سوریه را شروع کرده اند و نخستین گروه آنها به میهن خود بازگشته است.
وی افزود: برنامه خروج نیروهای روسیه از سوریه با توجه به شرایط اجرا خواهد شد.
سپهبد سرگئی سورووکین فرمانده نیروهای روسیه در سوریه دیروز در جریان دیدار پوتین از پایگاه حمیمم در استان لاذقیه سوریه برنامه خروج نیروهای این کشور را اعلام کرد. وی گفت: 23 فروند هواپیمای نظامی و دو بالگرد نیروی هوافضای روسیه و پلیس نظامی و مرکز مین روبی و بیمارستان صحرایی وزارت دفاع، سوریه را ترک می کنند.
فرمانده نیروهای روسیه در سوریه گفت که باقیمانده نیروهای روسی و تسلیحاتی که در این کشور باقی می ماند می تواند با موفقیت از عهده وظایف محوله با کارایی سابق برآید. سپهبد سرگئی سورووکین خاطرنشان کرد: در جریان عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه بیش از 32 هزار تروریست کشته و 394 دستگاه تانک و جنگ افزارهای سنگین دیگر متعلق به گروه های تروریستی منهدم شده است.
حضور رئیس جمهوری روسیه در پایگاه حمیمم در استان لاذقیه مانند دیدارهای قبلی وی بدون اطلاع قبلی صورت گرفت و پوتین در این پایگاه دستور داد نیروهای روسی از سوریه خارج شوند.
رئیس جمهوری روسیه در همین حال تصریح کرد: اگر تروریست ها بار دیگر در سوریه حملات خود را آغاز کنند، ضربات مرگباری به آنها وارد خواهد شد. وی همچنین بر ادامه فعالیت پایگاه های روسیه در سوریه تاکید کرد.
روسیه از پایگاه ترتوس سوریه برای پشتیبانی ناوهای خود در دریای مدیترانه استفاده می کند و پایگاه حمیمم نیز محل استقرار اسکادران جنگنده و بمب افکن های روسی در سوریه بوده است که در دو سال اخیر علیه تروریست ها بکار گرفته شد. / ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما