شناسهٔ خبر: 22948338 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

پوتین دستور خروج نیروهای روسی از سوریه را صادر کرد

ابنا / ابنا

ولادیمیر پوتین صبح امروز دستور خروج نیروهای روسیه را از خاک سوریه صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ ولادیمیر پوتین صبح امروز دستور خروج نیروهای روسیه را از خاک سوریه صادر کرد.

این دستور پس از حضور رئیس جمهور روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم صادر شد.

رئیس‌جمهوری روسیه در پایگاه حمیمیم در لاذقیه با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

پایگاه حمیمیم محل استقرار نیروهای روسیه در سوریه است. در استقبال از رئیس‌جمهوری روسیه در پایگاه حمیمیم بشار اسد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع و سرگئی سورووکین، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه حضور داشتند.

وی در جمع نیروهای روسی در پایگاه حمیمیم گفت: به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور داده‌ام تا مقدمات خروج بخش عمده نیروهای ما در سوریه را فراهم کند و این نیروها را به پایگاه‌های اصلی‌شان بازگرداند.

وی افزود: برای بیش از دو سال نیروهای مسلح روسیه به همراه نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریست بین‌المللی جنگیدند. من در یک بررسی به این نتیجه رسیدم و تصمیم گرفتم اکثر نیروهای ارتش روسیه که هم اکنون در سوریه مستقر هستند به کشور بازگردند. اگر تروریست‌ها بخواهند صلح در سوریه را بشکنند، روسیه آماده وارد کردن ضربه دیگری به آنهاست.

پوتین در دیدار با نظامیان کشورش در سوریه گفت: نیروهای روسیه و سوریه یکی از قوی‌ترین گروه‌های تروریستی جهان را ظرف تنها دو سال نابود کردند.

بشار اسد نیز از همتای روسش در این دیدار به دلیل مشارکت فعال روسیه در مبارزه با تروریسم تشکر کرد.

وی تاکید کرد: آنچه نظامیان روس انجام دادند را ملت سوریه هرگز فراموش نخواهد کرد. خون شهدای ما با خون شهدای آنها در مقابله با تروریسم آمیخته شده است.

.........................
پایان پیام/ 167

نظر شما