شناسهٔ خبر: 22961508 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت 38 مؤسسه قرآنی در طرح آزمون مشترک در کردستان

مسئول حوزه قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از فعالیت 38 مؤسسه قرآنی درطرح آزمون مشترک قرآن کریم در استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید امجد افصحی مسئول حوزه قرآن فرهنگ وارشاد اسلامی کردستانگفت: یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان قرآنی استان انسجام‌بخشی به این عرصه وتقویت فعالیت‌های مؤسسات است و در این راستا نیز خوشبختانه شاهد ایجاد ستاد مشترک برگزاری آزمون‌های قرآنی با حضورهمه دستگاه‌های متولی هستیم.

وی افزود: در گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی برگزاری آزمو‌ن‌های مفاهیم، ادارات اوقاف متولی آزمون‌های حفظ وآموزش وپرورش متولی آزمون‌های شفاهی بودند که خوشبختانه با تشکیل این ستاد مشترک شاهد تجمیع این آزمون‌ها هستیم. 

مسئول حوزه قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی نیز هم‌اکنون مجوز مؤسسات قرآنی به صورت منسجم صادر می‌شود و این عدم تمرکز نیز در استان‌ها رفع شده است.

افصحی افزود: در اجرای طرح آزمون‌های مشترک نیز در استان کردستان 38 مؤسسه قرآنی متولی برگزاری این آزمون‌ها هستند و در نهایت نیز حمایت‌های ویژه‌ای از این مؤسسات به عمل خواهد آمد و بسیار خرسندیم که کردستان جز استان‌های پیشرو در اجرای این ستاد مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح آزمون جامع قرآن کریم که اسفندماه جاری برگزار می‌شود فعالان قرآنی می‌توانند در 24 رشته به رقابت بپردازند وآزمون‌های کتبی ویژه افراد بالای 12 سال و آزمون‌های شفاهی ویژه افراد زیر 12 سال خواهد بود.

انتهای پیام/  د م

انسجام بخشی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان قرآنی کردستان

نظر شما